Canon 550D (Blitz)

• Jeg er klar til at købe et Canon 550D
    Det skal bruges til festbilleder (gulvkanon)

Hvor vigtigt er det med en ekstra, bedre, blitz?
    Det er jo primært nattebilleder der skal tages og med det, skal der jo bruges lys.

Links skal være hjerteligt velkomne, men prisen må ikke overstige 1000 kr

• Jeg har ikke selv en blitz endnu til mit 550D - MEN, jeg kan sige at det er super vigtigt hvis man går efter nogle gode billeder.

Grunden til dette er at den lille indbyggede blitz brager igennem på overflader der er tæt på og vendt mod kameraret.

Jeg vil anbefale at du finder en blitz som kan vippe lyskilden. Så kan du få blitzen til at skyde op i loftet eller ind i en væg og du vil dermed få et bedre lidt mere diffust lys spredt ud i lokalet. Samtidigt tillader mange af sådanne blitze at man kan sætte en decideret "diffuser" på, (et mat stykke glas evt i farver), så du igen får en bedre spredning af dit lys.

Billigste løsning jeg har brugt er at bruge et stykke hvidt karton og sætte det ind under blitzen. Og vippe det opaf, så at lyset bliver reflekteret op i loftet. Det er ikke videre kønt, men det virker. (sådan nogenlunde.) Eller jeg har viklet noget lokumsrulle rundt om blitzen for at diffuse lyset. Men det er ikke nogen videre køn løsning

Til 1000kr tror jeg at du skal ud og lede efter noget brugt. Jeg har dog ingen anbefalinger til mærke eller model.

E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

• Jeg købte selv en flash til mit 450D. Fordi jeg var træt af de meget oplyste billeder den indbygget flash giver ens billeder.
    Jeg købte en Canon SpeedLite 430EX II.
    Der er betydelig forskel. Det er en langt mere du kan indstille for at få det rette lys til dine billeder.

Netop at du kan vippe lyset væk fra dit fokus punkt. Altså så det bliver lidt indirekte lys.
    Og så at du kan justerer styrken på din flash, så når du feks tager billeder hvor der er meget hvidt med på billedet, så bliver det ikke fuldstændig over belyst og ødelagt.

Jeg kan ihvertfald godt nbefale denne 430 fra Canon.

Christian.