asus eee box eb1012 vs Asus Eee Box EB1015p

• Hej

Jeg har et Asus Eee Box EB1012, som jeg synes er for langsom. Dvs den "hakker" i det når jeg vil afspille HD eller F.eks Blue Ray rip.

Jeg har allerede opgraderet til 4GB RAM, men uden forbedring.
    Derfor vil jeg gerne vide om Asus Eee Box EB1015p er hurtigere, og om det ville være en god ide at købe den i stedet for?

Eller er det bare fordi jeg gør noget forkert?
    Har prøvet at køre med VLC, windows mediaplayer og windows mediaplayer classic.

De ekstra 2GB RAM jeg installerede var:
    4096 MB Kit DDR2 800 SODIMM

De forskellige EEE EB bokse:
    http://www.edbpriser.dk[...]

Den jeg har er der dog ikke, da det kun er en ASUS Eee Box EB1012, altså UDEN P'et til sidst

Gode råd folkens?

• Jeg vil skyde på at det sandsynligvis er fordi du gør noget forkert, der er dog muligheden at det er windows på din computer som sløver computeren.

Hvis du ønsker at bruge ION til at dekode din HD film (antager at det er h.264 film), er der flere måder, det nemmeste burde være at bruge Media Player Classic - Homecinema (MPC-HC).

Personligt har jeg haft fine erfaringer med at bruge den udgave af MPC-HC der ligger i k-lite codec pakken (LINK), men alle har deres egne meninger.
    Det vigtigste at huske hvis man bruger en codec pakke, er at der helst ikke skal være andre codecs eller codec pakker installeret på computeren i forvejen.

Ved brug af MPC-HC er det vigtigt at de interne filtre er aktiveret for at bruge dekodningsfaciliteterne som programmet tilbyder og generelt er det en god ide at have computeren opdateret.

med hensyn til forskellen på EB1501P (antager at det er den du mener) og EB1012, er der knapt så stor forskel, der er en lidt nyere udgave af Atom CPUen i som er marginalt hurtigere og en anden udgave af ION, som der vidstnok er blandede meninger om er bedre eller værre.
    Så jeg kan ikke se nogen grund til at købe den anden, din burde kunne klare det fint.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

• Jeg har win 7 home premium installeret og opdatere regelmæssigt.
    Måske skulle jeg lige tjekke op på det med codec pack, plejer jeg da egentlig at installere men det har jeg vist ikke fået gjort denne gang.
    Vender lige tilbage hvis det fixer problemet:-)

• Der var win7 codec fra "Sharks" installeret. Det er afinstalleret og jeg har installeret codec lite, og bruger nu media player classic-HC.

Ser ud som om det går bedre men hakker stadig, og så er det bare slet ikke lige så godt som på f.eks min stationær PC hvor det kører fuldstændig flydende

Kan det være noget med forbindelsen fra mediacenteret og til mit plasma TV, så det er TV'et der gør at det "hakker"? Jeg bruger HDMI kabel

• Hvis du bruger windows 7, burde det faktisk ikke være nødvendigt at benytte MPC-HC, da windows har indbygget codecs der kan anvende hardware accellerationen.
    Men det forudsætter naturligvis at der ikke er ændret på hvad der bruges, heldigvis burde MPC-HC stadigvæk kunne gøre det.

Men... du må gerne prøve at åbne task manageren, så du kan se hvor meget din CPU bliver belastet når du prøver at køre en film, hvis den ligger meget højt så tyder det på at hw accellerationen ikke bliver benyttet.

Har du i øvrigt sørget for at opdatere driveren til ion? det er også vigtigt, pga. der ofte er opdateringer til hw accelleration, det burde være denne (win 7 x64): LINK

Hvor ligger den film du prøver at afspille? lokalt på computerens harddisk eller på et netværksdrev eller lignende?

Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at det er TVet, men det afhænger også lidt af hvordan du definerer at det "hakker".

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.