Hvidt stads i væske

• Har lige skiftet vand i mit system og der er kommet noget hvidt stads i mit vand som gør det grumset. Jeg tror det kom anden gang jeg tændte systemet efter jeg havde haft det nede at ligge.

Det kunne evt være noget gammelt et eller andet som har siddet i toppen af mit reservoir?

Edit. Det skummer ikke

• Hvis det bare er kalk kan det vel ikke skade noget rigtigt. Det er vel kun hvis det får lov til at samle sig at der kan opstå flow problemer

• Hvis det sætter sig fast inde i kølerhovedet eller andre steder kan det jo lave en prop eller lave mindre flow, hvis det var mig ville jeg nok finde en måde at få det ud.

Prøv at google noget med "water cooling white stuff", så finder du andre som har samme problem, på engelsk hedder kalk; lime eller calcium.
    En anden ting det kunne være er alger, men ingen idé.

• bruger du demoraliseret vand? For hvis du bruger alm postevand, så er det 100% kalk..

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

så er det ikke kalk, men bare slam fra de farver/additiver du har brugt igennem tiden

Så må det være additiver for hele systemet har kun været brugt med vand uden farve. Er "slam" skadeligt for nogle af delene, ellers gider jeg sgi ikke lige pille det hele fra hinanden

Oprindeligt indlæg af kasper1233

Så må det være additiver for hele systemet har kun været brugt med vand uden farve. Er "slam" skadeligt for nogle af delene, ellers gider jeg sgi ikke lige pille det hele fra hinanden

det sætter sig i kølehovederne og forringer ydelsen, og i værste tilfælde laver så meget modstand i loopet at din pumpe vil være max belastet hele tiden, om den kan holde til det ved jeg ikke.

jeg bruger min egen lille hekse blanding af demi-vand + det løse, har aldrig haft problemer :cheers: