bygning af "server"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    rigtig fedt kabinet! og setup du har der.. og jeg har kun 3 diske indtil videre så skal ud og have de andre lidt efter lidt. men det bliver da helt sikkert det her kabinet.. og så vidt jeg kan se så er der 2 blæsere foran og den store i toppen.. Jeg kommer til at køre med passiv køling på CPU'en og regner da med det er mere end rigeligt.. og så går jeg ud fra den larmer mindre da den skal stå tændt 24/7


    !wdfi
    Har du selv sat nogle blæsere i og hvilke har du så købt dig?



    den boxed blæser til en 240e CPU siger ikke et pip, den er meget stille og jeg kan ikke høre min server på 1½ meters afstand. Så de boxed AMD har er virkelig gode lige pt.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Firedog:
    jeg har sat den der sad bagtil, op foran, og selv sat 2 Corsair h70'erblæser i toppen(nogle jeg havde i overskud), der sidder nemlig ikke én stor. og sat en corsair i bunden også. alle sammen 120mm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    Firedog:
    jeg har sat den der sad bagtil, op foran, og selv sat 2 Corsair h70'erblæser i toppen(nogle jeg havde i overskud), der sidder nemlig ikke én stor. og sat en corsair i bunden også. alle sammen 120mm


    så de corsair h70 siger ikke så meget? og hva med den PSU? :)


    Okay Dkwolf, takker :) så bliver der bare standart på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    så de corsair h70 siger ikke så meget? og hva med den PSU? :)


    Okay Dkwolf, takker :) så bliver der bare standart på.


    De siger ikke ret meget nej, du kan jo styre dem fra din BIOS, hvis den har Fan Control, så kan du jo styre dem i hastighed eller varme..


    Og PSU'en siger intet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi


    De siger ikke ret meget nej, du kan jo styre dem fra din BIOS, hvis den har Fan Control, så kan du jo styre dem i hastighed eller varme..


    Og PSU'en siger intet.


    må sige at Cool'n'Quiet virkelig virker på de e-modeller der, sådan en lille blæser kan larme djævelsk, men siger bare intet. Mit køleskab larmer mere end min cpu blæser :cheers:

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    må sige at Cool'n'Quiet virkelig virker på de e-modeller der, sådan en lille blæser kan larme djævelsk, men siger bare intet. Mit køleskab larmer mere end min cpu blæser :cheers:


    okay sweet :D det bliver sgu det der skal købes.
    3 blæsere er added på listen.. Takker folkens ;)