Nyt grafikkort, i gammel spand?

  • Hej tweakers :)


    Jeg er ved at lave en pc for min onkel, det er en gammel HP Pavilion Elite, som er nogle år gammel.


    Det er er galt er at grafikkortet er stået af, som var et GeForce 8500GT (tror jeg).


    Mit spørgsmål er så, hvad for et grafikkort ville være bedst at sætte i nu?


    Den skal ikke bruges til andet end alm. net surf, flash spil osv.


    EDIT: Tror det er disse specs

  • Så vidt jeg kan se er der integreret grafik på det bundkort, kan han ikke bruge det? (det eksterne grafikkort skal tages ud).


    Ellers ville jeg nok bare tage det billigste man kan finde, dette burde være fint: LINK


    Husk det er en god ide at køre en driver cleaner inden den nye driver installeres, som den her: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ja jeg kan godt se der er et onboard på nu (Der var skruet en lille sort plastic skærm for, så man kunne ikke bruge det)..


    Men når jeg sætter skærmen til, sker der intet.. Jeg prøver lige at installere windows (onklen har haft den formateret, for at se om det hjalp på grafik fejlene), også se om nogle drivere hjælper på det. (Har et andet grafikkort i, midlertidigt)


    EDIT: Onboard virker :)


    Tak for hjælpen!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sponix
    Ja jeg kan godt se der er et onboard på nu (Der var skruet en lille sort plastic skærm for, så man kunne ikke bruge det)..


    Men når jeg sætter skærmen til, sker der intet.. Jeg prøver lige at installere windows (onklen har haft den formateret, for at se om det hjalp på grafik fejlene), også se om nogle drivere hjælper på det. (Har et andet grafikkort i, midlertidigt)


    Når du siger der ikke sker noget, er det så efter windows prøver at loade? eller overhovedet?
    Hvis det er når windows loader, er det sandsynligvis pga. drivere, der kan man prøve at boote op i fejlsikret tilstand og sætte det anderledes der.


    Derudover bliver det integrerede deaktiveret hvis der sidder et grafikkort i maskinen.


    Evt. prøv at kigge i BIOS for om der står noget om det der.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Det var uden eksternt grafikkort i, og det var allerede ved opstart, det kom slet ikke gang i skærmen.. Men efter installation af windows vista, wehu - så virker det :)