Flash af HD6950, Mobo opførte sig underligt!

• Hej
    Jeg prøvede lige i dag, at flashe mit HD6950 tilbage til HD6950 BIOS, fordi blæseren nogle gange kører på fuld når jeg starter op.

Det resulterede i, at min PC ikke ville genstarte af sig selv efter flash, hvorfor jeg startede op igen. Her kom så et BIOS prompt fra Mobo BIOS om at "Overclocking failed! Press F1 to enter setup" Det gjorde jeg og der var intet underligt.

Jeg prøvede at restarte igen - samme problem. Intet restart og OC fail besked. Jeg flashede så tilbage og med samme resultat ud over, at den startede normalt op efter en normal lukning. Og så virkede den ellers normalt igen.

Det skal siges, at min CPU overhovedet ikke er overclocket og PLL Overvoltage er slået fra.

Hvad var problemet? og skal jeg prøve, at flashe tilbage og så gøre samme trick som jeg gjorde efter backflash til HD6970?

/DMT

• Er vi enige om, at det kun er på GFX, der er blevet flashet BIOS her?

HAr du prøvet at sætte din MOBO BIOS til default og se om kortet kan køre derefter?

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• Det er kun GFX, der er flashet. Mobo kører med original BIOS.

Altså GFX virker fint nu. Kunne også boote op efter jeg havde været inde i bios uden at lave ændringer.