Nyt kabinet og PSU - HTPC

  • Hej tweakers.


    Ja det tog mig så kun en lille weekend at få sat mit HTPC-rig op og køre som det skal så nu må jeg hellere kigge mig om efter et kabinet.


    Det jeg skal bruge er:


    Et kabinet som ikke er alt for stort. Har kigget lidt på bl.a:


    http://www.shg.dk/Kabinet/Silv…ro-ATX-black-2237185.html - Denne er dog uden PSU - Så hvilken PSU skal så til?


    http://www.mm-vision.dk/produk…=mediacenter&varenr=51261 - Hvis jeg kan finde den i sort - Men hvordan er den indbyggede PSU?


    http://www.shg.dk/Kabinet/AOpe…ktop-mATX-Bl-2208440.html - Men hvordan er den indbyggede PSU?


    Det største spørgsmål er så PSU'en. Den skal være rimelig støjsvag da HTPC'en skal (kommer jo nok ikke som en overraskelse) stå i stuen. MEN er den god nok og rimelig støjsvag i de kabinetter hvor den medfølger. Og hvis jeg vælger et kabinet hvor den ikke medfølger - hvilken PSU bør jeg så kigge på uden den flår min pengepung i småstykker? :boxing:


    Af hensyn til størrelsen på PSU'en kan jeg oplyse at HTPC'en kommer til at indeholde sådan ca:


    Intel Core i3-2100
    Intel H67GD M-ATX
    2x2 GB DDR3 ram af en eller anden art.
    1x 250 GB WD 2500KS Sata2 disk (i første omgang i hvert fald)
    Måske en enkelt MEGET støjsvag blæser eller to.



    Derudover mangler jeg faktisk en 3. ting: Nemlig en eller anden form for IR modtager så jeg kan programmere min Logitech Harmony One til at styre hele herligheden...



    Gode råd, forslag, kritik, ris og ros modtages gerne..


    På forhånd tak.

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

  • Kabinetvalg er jo noget stærkt personligt, så jeg vil ikke rigtigt gå ind på det, men jeg har dog to ting jeg vil kommentere på


    Jeg tror et godt valg af PSU, hvis du har budgettet til at købe ind fra USA, er at købe en Pico-PSU (noget ala den her: LINK), med den rigtige eksterne strømforsyning er det en helt lydløs løsning.


    Med hensyn til laggring, tror jeg det er smartere at købe en lille SSD og så have dit data på en NAS(eller anden enhed med samme funktionalitet), hvis du ikke tager højde for det kan en almindelig harddisk resultere i resonans larm.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Kabinetvalg er jo noget stærkt personligt, så jeg vil ikke rigtigt gå ind på det, men jeg har dog to ting jeg vil kommentere på


    Jeg tror et godt valg af PSU, hvis du har budgettet til at købe ind fra USA, er at købe en Pico-PSU (noget ala den her: LINK), med den rigtige eksterne strømforsyning er det en helt lydløs løsning.


    Med hensyn til laggring, tror jeg det er smartere at købe en lille SSD og så have dit data på en NAS(eller anden enhed med samme funktionalitet), hvis du ikke tager højde for det kan en almindelig harddisk resultere i resonans larm.


    Ser spændende ud. Kan disse ikke fås i DK??


    Med hensyn til disken er jeg klar over det og grunden til at det netop er denne disk er at den egentlig er lidt i overskud. Når/hvis min Vertex 2 bliver erstattet af en Vertex 3, så ryger 2'eren også i HTPC'en. Serveren er kørende da man jo ikke kommer langt med 250gb.. :D

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

    Rettet en gang, sidst af Dylmer ().


  • Tak. Jeg håber den tager fejl for den anbefaler 165W... Så er der ikke meget ved en pico PSU..

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dylmer


    Tak. Jeg håber den tager fejl for den anbefaler 165W... Så er der ikke meget ved en pico PSU..


    Den tager nok fejl :razz:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Så vidt jeg kan se føres de også hos denne forhandler af bil pc dele LINK, men det er naturligvis noget dyrere, fordi de kun fører udgaven som biler også kan bruge samt de naturligvis også skal tjene noget på dem.


    bemærk i øvrigt at der stadigvæk skal være en ekstern strømforsyning, ligesom til en bærbar for at det virker.


    Det kan muligvis bedre betale sig at købe en via ebay evt. via shopusa.com, men det må du selv kigge på.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • til Dylmer



    Intel Core i3-2100
    Intel H67GD M-ATX
    2x2 GB DDR3 ram af en eller anden art.
    1x 250 GB WD 2500KS Sata2 disk (i første omgang i hvert fald)
    Måske en enkelt MEGET støjsvag blæser eller to.


    +Motherboard: higt end
    vidio cart radeon hd 6970
    1 stk regular SATA
    4 stk USB devices
    1stk fireWire
    Fan Controller
    Front Bay Card Reader
    2 stk 140mm fans
    1 stk Blu Ray BD-RE/DVD/CD


    det giver 484W


    5 stk regular SATA
    det giver 523W


    Energon EPS-650W Ultra Silent 229 kr fra shg.dk


    Energon EPS-750W Ultra Silent 331 kr


    det er disse strømforsyninger, jeg bruger til "billig pc"

  • nu kører han jo ikke med et videocard, det er indbygget i cpu'en.


    Du kan sagtes køre en pc af denne type med 300-400w uden problemer.. sikkert også mindre.. 250w.


    Et rigtigt godt bud, hvis det ikke var for prisen er en Seasonic X-400, det er en Fanless 80+ goldrated kvalitets mærkevare cpu. og så er den modulær, er nok noget af det yperste inden for htpc verdenen.


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4281219


    den koster bare 900kr.


    men så igen, skulle du ud og have en PSU med blæser, skal du nok op i nogle der er rated 550 og opefter (de højere rated spinner ikke deres blæser op før der bliver trukket >250-300W på dem) og et godt mærke der. f.eks. corsair VX550, koster 600kr.


    og så er det vel ikke så slemt at få en Gold Rated, lydløs og modulær psu for en smule extra.



    mht til kabinet laver silverstone generelt mange fine htpc kabinettet, tag og kig på deres modeller på edbpriser.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • Takker for alle jeres svar.


    Jeg har lige haft en lille billig strømmåler på pc'en (som pt kører med en Corsair Hx520 w) og hvis jeg kører en CPU test som belaster begge kerner 100% og med 4 snurrende diske, så rammer den ca 95W. Prøvede med en gang 3Dmark og der var den på ca 86W.


    Så Psu'en behøver ikke at være alt for stor, da effektiviteten også daler kraftigt ved små belastninger.


    Med hensyn til Pico-PSU'er.. Hvor stor skal den eksterne strømforsyning være?

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2