650 watt nok til 2*gtx 560 ti sli?

  • ja som overskriften lyder, er en corsair TX 650 watt strømforsyning nok til Gainward gtx 560 ti Golden sample sli?


    købte nemlig sådan et kort for nogle uger siden og står og vil til at købe endnu en for at køre sli, men tænkte "HOV er min strømforsyning egentlig kraftig nok til det?"


    Har ikke tænkt mig at overclock dem, køre med en intel core i7 processor 930 2.8 Ghz tror jeg nok? der omkring i hvertfald

  • Quote

    GeForce GTX 560 Ti
    On your average system the card requires you to have a 500 Watt power supply unit.


    GeForce GTX 560 Ti in 2-way SLI
    A second card requires you to add another ~175 Watts. You need a 700+ Watt power supply unit if you use it in a high-end system (800+ to a KiloWatt is recommended if you plan on any overclocking).


    http://guru3d.com/article/geforce-gtx-560-ti-sli-review/14 en hurtig søgning :)


    find evt. mere her - http://www.google.dk/search?so…+ti+sli+power+consumption


    Det kommer selvfølgelig også an på hvad andet hardware du har, men jeg synes at de 650W er lige i underkanten..

  • har søgt en del på google, men fandt kun forskellige svar og ved derfor ikke hvad jeg skal tro på.
    men jamn udover 650 watt strømforsyning, core i7 930 processor, Gtx 560 ti GS grafikkort, er der Asrock x58 extreme bundkort, 4 GB Kingston Valueram,

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pal
    har søgt en del på google, men fandt kun forskellige svar og ved derfor ikke hvad jeg skal tro på.
    men jamn udover 650 watt strømforsyning, core i7 930 processor, Gtx 560 ti GS grafikkort, er der Asrock x58 extreme bundkort, 4 GB Kingston Valueram,


    Ja du har ret, men det varierer jo også pga. at de bruger forskellige test systemer.
    http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1957&pageID=9820 er det 525W under load med en i7 930, rimelig mange harddiske og så nogle fans..


    Hvis du er helt i tvivl, kan du jo bestille den fra nettet, sætte den i og se hvordan det går (evt. se om du kan finde en W måler?), du har jo de 14 dages returret ;)

  • ja det glemte jeg vidst. har EN harddisk, et drev og 3 fans. men ja det kunne jeg jo prøve.
    men hvad kan der i værste tilfælde ske hvis jeg sætter et grafikkort i mere og 650 w så ikke er nok?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pal
    ja det glemte jeg vidst. har EN harddisk, et drev og 3 fans. men ja det kunne jeg jo prøve.
    men hvad kan der i værste tilfælde ske hvis jeg sætter et grafikkort i mere og 650 w så ikke er nok?


    Så vil du bare ikke kunne køre det, computeren lukker nok ned når der ikke er power nok.


    Side spørgsmål: Hvorfor kører du kun med 4gb på et trippel channel bundkort?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • heheheh ja det spørgsmål har jeg sjovt nok hørt før og har overvejet meget her på det sidste at købe en stang ram mere, men vil nu hellere spare op til et grafikkort mere. hmm har ikke meget forstand på den slags, men betyder det meget om jeg køre tripple channel eller ej? nu tænker jeg mest når jeg gamer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pal
    heheheh ja det spørgsmål har jeg sjovt nok hørt før og har overvejet meget her på det sidste at købe en stang ram mere, men vil nu hellere spare op til et grafikkort mere. hmm har ikke meget forstand på den slags, men betyder det meget om jeg køre tripple channel eller ej? nu tænker jeg mest når jeg gamer.


    Nej det betyder ikke det store når du gamer, men man kunne jo ligeså godt udnytte det når man nu kan :)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pal
    jo tak for det, meget nyttigt hvis jeg bare fostod noget af det. hmm nu har jeg en core i7? hvorfor er den ikke med i listen? er det abre en quadcore?


    _Alle_ Cpu'er med på den liste. Du skal bare bladre ned længe nok :-)


    Fx: http://peecee.dk/uploads/03201…11-03-30_kl._15.17.39.png


    Og det er ikke engang hele listen.

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • tak for den, måske jeg abre skulle åbne mine øjne :) men har taget testen og er ret sikker på jeg har svaret rigtig i dem alle. men den viser 577 W. men tænkte på om den cpu overclocker der ligger på siden om den virker??