pc finder ikke hdd's

  • jeg har lige smidt mit hardware i mit nye kabinet


    jeg har skiftet gfx og så har jeg tilføjet en 500gb hdd og en ssd jeg har fået installeret windows men jeg kan kun se min ssd de 2 andre hdd'er kan jeg ikke finde jeg har prøvet og installere de nyeste drivere jeg kunne finde på asus hjemmeside men stadig ikke nogen hdd der er dog et par af driverne jeg ikke kan installere da den siger
    det drejer sig om


    asus rampage II extreme
    ssd corsair force 120gb
    1tb samsung spinpoint f1
    WD 500gb


    nogen der måske kan hjælpe??

  • Hvis det er tomme diske har du så husket at formateret de 2 diske under control panel - administration tools - computer management - Disk management? Ellers tjek af dine sata stik ikke er bøjede, jeg oplevede selv engang at jeg ikke kunne finde en disk fordi der var et knæk på mit sata kabel

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

    Rettet 3 gange, sidst af Karse ().

  • hvis du går ind under start, højreklik på "computer" og tryk "manage", næsten i det nyligt åbnede vindue er der en menu der hedder "disk manegement" og under den kan du se de hdd der er tilsluttet, enten ide/sata eller usb... der kan du nederst i den frame der er til højre for menuen, se Disk0 disk 1 osv og en blå streg ud for de hdd der virker og en sort ud for dem der ikke virker, der kan også være begge en sort og en blå. hvis der ikke er en sort streg så virker de hdd der er kan ses, og hvis der er en sort streg kan man formatere hdd ved at højreklikke på den blå streg ved den hdd der også har en sort streg, eller højreklikke på den sorte streg hvis det gælder hele hdd,, så kan man delete volume, shrink, extend eller bare formatere,,, så kan du sikkert få det til at virke igen,, men det er nok en god ide at tage en backup af alle dine filer før du piller ved det... :D