Skal opgradere min computer

  • Hej Tweak!
    Jeg sidder nu med nogle få penge i hånden, og jeg vil smide noget i min computer!
    Nuværende Hardware er:


    Kabinet - Cooler Master CM Scout
    Bundkort - ASUS M4A79XTD EVO
    CPU - AMD Phenom II x4 955 @ 4.0 GHz
    CPU Cooler - Cooler Master H520
    RAM - Kingston HyperX DDR3 1600 Mhz 4 GB
    Harddisk - 1x WD caviar Green 500 gb, 1x Seagate 160 GB (gammel SATA harddisk, den bliver udskiftet)
    Grafikkort - XFX HD6850 Black Edition (overclocked)


    -


    Er der nogle der har erfaring med 6850 i Crossfire?
    Hvilken kraftfuld harddisk kan I anbefale? (Ingen SSD forslag, SSD er latterlig dyrt).
    Andre forslag til hvordan jeg kan opgradere min PC en smule?


    Jeg har 3000 kr at fyre af.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    du kan jo os bruge pengene på en AMD Phenom II X6 1090T 6 MB (AMD Processor in a Box (PIB)) til små 1450kr og så update dit motherboard med nyeste bios og så så får du en del power den vej.


    og et XFX RADEON HD 6850 Black Edition (1 GB) til ca. 1350kr


    det gir omkring 3000kr med fragt så skulle du da ha power nok med en 6kernet processor og HD6850 1GB CrossFire.


    Det havde jeg også tænkt på.
    Dog er jeg lidt skeptisk ved at købe en ny processor, da jeg er mægtig glad for min nuværende. :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JadleHF


    Det havde jeg også tænkt på.
    Dog er jeg lidt skeptisk ved at købe en ny processor, da jeg er mægtig glad for min nuværende. :P


    tror bare den blir en flaske hals for 2stk HD6850 :razz:

  • Ved 4 ghz tror jeg ikke den bliver flaskehals, er jo ikke 2x 6950 kort han har gang i, er det "mindste" HD 6XXX serie crossfire system han vil sætte sammen så tror han klare den.


    Du har en Caviar green som med navnet antyder at det en model lavet til at spare på strømmen, Black modellerne giver dig lidt mere fart of feltet, så meget som en enkelt sata hdd nu kan.


    http://www.edbpriser.dk/Produc…+black&sp=all&pid=4398898 <<< 415kr


    Den disk er lavet til Sata 3, aka 6gbit men er self bagud kompitabel, så har du en harddisk som kan følge med over i et nyt system når du engang skifter motherboard ud.


    Du burde kunne få både ny cpu gfx og harddisk for en 3200~

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325