Cooler Master Silent Pro Gold 700W er den noget værd?

  • Halløj Tweak brugere :)


    Har lige et spørgsmål angående denne "PSU Cooler Master Silent Pro Gold 700W".
    Så at de pt har den billigt inde på Komplett, og ville høre om folk har noget erfaring med denne PSU, og ville komme med deres mening om det er et godt køb eller ej :)


    Har PT en Energon EPS-750w, hvilket jeg ikke har haft den bedste oplevelse med(Har også læst dårligt om den, omkring de forskellige forums), så tænkte det var på tide med en opgradering.


    Den skulle kunne køre:
    AMD Phenom II X4 940
    Sapphire HD 6950
    2 Harddiske
    4gb DDR2 RAM
    1 DVD drev


    Der skal også være plads til opgraderinger som fx mere Ram, harddiske etc.
    Tænker dog ikke på at kører CF.
    Og siden det er en single railed PSU skulle der også gerne være plads til noget OC'ing :)


    Håber på at i kan behjælpe mig med mit valg!

  • Der er vidst ikke nogen tvivl om at det vil være en bedre strømforsyning end din Energon (men det skal der ikke så meget til).


    Generelt bliver cooler master ikke nævnt så ofte i PSU sammenhænge, men det er da sikkert en ganske fin PSU, som tilmed er 80 plus gold certificeret(den spilder mindre strøm på at transformere de 230V til det computeren bruger).


    Det bedste råd jeg kan give dig, udover at stole blindt på at det nok er en fin PSU, er at søge på nettet efter anmeldelser af denne PSU, jeg tvivler på at der er mange herinde der har denne PSU og kan fortælle dig om deres personlige oplevelser med den kontra en anden PSU af god kvalitet.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er lige det, har nemlig prøvet at kigge rundt om på nettet, men kan ikke finde en artikel lige præcis for 700w modellen, kan kun finde for 800 og 600 hvilket jeg syntes er lidt mærkeligt. Men forskellen for de artikler er vel bare at de giver mere/mindre watt? Resten skulle skulle da gerne være det samme ikke? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Quieto
    Det er lige det, har nemlig prøvet at kigge rundt om på nettet, men kan ikke finde en artikel lige præcis for 700w modellen, kan kun finde for 800 og 600 hvilket jeg syntes er lidt mærkeligt. Men forskellen for de artikler er vel bare at de giver mere/mindre watt? Resten skulle skulle da gerne være det samme ikke? :)


    Jo, i bund og grund så er det kun ydelsen, som er til forskel. En gold PSU udnytter strømmen næsten så perfekt, som overhovedet muligt under alle forhold, selv under rigtig højt pres, så det er en fin PSU.


    Den vil til enhver tid udkonkurrere, den Energon som du har nu og det er på alle områder, strømmen er langt mere stabil og du vil ikke opleve de spiks, som vil komme når du presser en Energon bare lidt over de 50%.


    Om den så er en single rail eller en med flere, betyder intet i sidste ende, da det er det samlede antal ampere, som tæller på din PSU.
    Nogle producenter vil hævde at flere rails er det bedste og andre vil sige det modsatte, men der kan ikke bevises en forskel på de 2 opbygninger, eller jo i meget specielle tilfælde, men det har ikke noget med almindelig brug at gøre og kun noget, som lige akkurat kan aflæses med et oscilloskop under ekstrem belastning. Så det har ingen betydning overhovedet.


    Når de ligger så tæt, som CM's 6-7-800 watt PSU, så er det højst sandsynligt samme underleverandør, som har lavet dem alle og så er der kun ydelsen til forskel.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg har en CM Pro Gold 700W og den er rigtig dejlig. Er fuldstændig stille! I modsætning til den Fractal Design jeg havde før, der ellers også skulle være stille :S

  • er super glad for min den er yderst stabil og blæseren kan absolut ikke høres..... jeg kan clocke uden problemer eller mangel på strøm....


    den har kun 1 12 volt linje hvilket jeg synes er bedst...


    den er bronze godkendt og rigelig fint til mig


    Modulær


    sli godkendt og trækker nemt mit system samt 2 stk 470gtx i sli de bruger ca 650 watt sammen


    og der høres blæseren heller ikke på psuèn


    så ja jeg er superglad for min og den blir aldrig udskiftet....



    coolermaster silentpro M 1000 watt

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922