Overclock af et XFX HD 6850 BE

  • Hey drenge! Ville lige hører om i havde noget kendskab til et program eller en metode hvor jeg kan forsøge noget overclock af mit grafikkort som er et XFX HD 6850 Black Edition.

  • X3N4T3 Jeg prøver og downloade det og se om jeg kan finde ud af det. Tak skal du have :)


    Og så lige et spørgsmål: Hvor varmt må kortet blive?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jonasdc94
    X3N4T3 Jeg prøver og downloade det og se om jeg kan finde ud af det. Tak skal du have :)


    Og så lige et spørgsmål: Hvor varmt må kortet blive?


    Et grafikkort kan klare meget mere end en CPU, det kan klare til 100 grader hvis det er, men ikke særlig godt for det :)
    Personligt vil jeg holde det under 80-90 max load :P

  • pwe: Nu er problemet at i mit kabinet har jeg kun en 80mm blæser til at blæse ind og strømforsyningen der blæser ud. Så har ikke meget køling.
    Jeg vil prøve at holde det under 90 grader. Tak for det !

  • hvis din max temp er 90 kan du få noget seriøs ydelse ud af kortet, men det kommer op og lyde som en støvsuger.
    din køling ville jeg ikke kalde et problem da kortet bare blæser den varme luft ud af kabinettet
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    til OC er der MSI Afterburner, CCC, har kun brugt den sidste

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jonasdc94
    pwe: Nu er problemet at i mit kabinet har jeg kun en 80mm blæser til at blæse ind og strømforsyningen der blæser ud. Så har ikke meget køling.
    Jeg vil prøve at holde det under 90 grader. Tak for det !


    Du kan jo tage siden af dit kabinet, det burde gerne hjælpe noget..
    Hvis du vil have et godt OC hele tiden så skaf nogle flere blæsere, nu ved jeg så ikke hvad kabinet du har, men det vil få temperaturen ned :)