Er et hbo ikk et hbo?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC


    Sådan syntes jeg ikke at det hænger sammen.


    At afgive et bud, betyder jo ikke buddet er accepteret, selvom det er over hbo. Hvis jeg sælger en mobil jeg vil have mindst 1000kr for, og en byder 1000kr, så er jeg jo ikke forpligtet til at sælge til ham, bare fordi han har budt min minimumpris. En time efter kan der jo komme en og byde 1100kr, så vil jeg da hellere sælge til ham?


    Man kan evt. nævne at tråden kører i en uge eller sådan noget.. Det er også træls at byde på noget og så skulle vente i lang tid på at få at vide om man har købt noget eller ej

  • Der er ingen regler ved privat-salg, det er jo ikke et forbrugerkøb der er tale om, så det med tilbud og accept kan man jo stikke op et mørkt sted hvor det aldrig sneer.


    Nu er det jo oftest en form for auktion der er tale om, og det er vel først og fremmest sælger der bestemmer hvordan denne skal forløbe, hvis køber ikke er tilfreds med vilkårene/forløbet må vedkommende jo bare afvise at handle.


    At sætte et lavt HBO som man ikke selv har tænkt sig at sælge for, men blot er til for at skabe interesse, er bestemt dårligt stil, men igen det er sælgers varer, så sælgers regler.


    Omvendt, så er købere der ikke vil stå ved deres bud, mindst lige så irriterende!

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m



  • word :)