Endnu en airflow tråd :)

• Hey drenge og piger ;)

Kom til at tænke på om mit airflow var helt optimalt, ved som en tommelfinger regel at luften skal ud at toppen og bagud, men nu ændrer min H50 det lidt..

Mit airflow lige nu, ser ud som på det øverste billede (ikke mit build, men samme kabinet)
    Jeg har hængt en 120mm, ind i 5,25" drive bay, for at sikre lidt ekstra airflow :)

[Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/012011/airflow.png]

Og det nederste, er en ny idé om hvordan det kan se ud.
    Her ville jeg få fjerne den 120mm i drive bay,

Den røde pil i midten, er den ene af mine 2 140mm fan slots, der er vendt om til outtake, da jeg har fået en ny GPU køler, hvor alt det vame luft kommer ud i kabinettet.
    Det skal lige siges, at jeg ikke bruger dem i siden lige nu, så har dækket dem med et stykke A4 papir, da der ikke er nogle støvfiltre i :rolleyes:

Men hvad synes i?
    Ved godt at luft stiger op af, men jeg synes ikke der er andre måder at få mere koldt luft ind på, uden at jeg fjernet det A4 papir, og computeren bliver fyldt med støv..

Andre ideer modtages meget gerne :D

• Jeg vil stadigvæk mene, at øverste billede giver det bedste airflow, da det i mine øjne er bedre at få fjernet den varme luft fra kabinettet, fremfor at blæse kold/køligere luft ind især oppe i toppen.

Grundet sætter du 2 top blæsere til at suge ind, så vil du få en masse turbolens i kabinettet hvis ikke dine outtake blæsere kan kan fjerne samme mængde luft, som kommer ind eller fjerne mere endnu.

Hvis du vil undgå at få støv ind i dit kabinet ved at bruge blæsere i siden og ikke vil til at investere i støvfiltre, så pak da lige den eller de blæsere ind i en nylonstrømpe og sæt dem i siden, så er der da lukket af og stadigvæk mulighed for at luften kan komme ind uden problemer.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Jeg ville gøre som på øverste billede og så evt. prøve og se hvad forskel det gør at have siden som henholdsvis in/og outtake..

Det er jo sådan set bare at sætte blæserne, køre en 3dmark eller andet testprogram imens du logger temperaturerne. Derefter skifter du kølerne til en anden position og prøver igen. Så sammenligner du tallene og VUPTI, du har dit svar.

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

Rettet en gang, sidst af Renegger ().

• Det med strømpen har jeg prøvet, men synes det var lige "klumpet" nok..
    Ellers må jeg jo købe et par støvfiltre.. :)

Oprindeligt indlæg af Renegger
    Jeg ville gøre som på øverste billede og så evt. prøve og se hvad forskel det gør at have siden som henholdsvis in/og outtake..

Og det vil ikke gøre noget hvis jeg har 4 outtake, og 2 intake?
    Resten kommer nok igennem front og bund mesh alligevel?