PC upgrade [Solved]

  • kan anbefale corsair vengeance.


    en af fordelene ved denne serie er gode heatsinks og de kører ved 1.5v noget af det laveste blandt ddr3, mange andre kører 1.65v.


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=618012 - 2x2GB 1600Mhz CL9 - 439kr.
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=618010 - 2x4GB 1600Mhz CL9 - 879kr.
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=618006 - 2x4GB 1600Mhz CL8 - 1079kr.


    Sidder selv med sidstnævnte sæt, men alle de her er gode.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

    Rettet en gang, sidst af Julepalme ().

  • Altså hvis du stadig er bange for volt problemer, så er der dem her
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=796838
    De kører 1333 på 1,25v og 1600 Mhz på 1,35v, så vidt jeg husker kan de oc'es til 2000 Mhz på 1,4v
    men timingen er 9-9-9-27 ved 1600 Mhz


    Skal dog lige siges at du skal være sikker på at bundkortet kan gå ned på så lav en volt, da mange ikke kan.

    Fatal1ty P67 Performance - 2600k @ 4,6 Ghz - 2x4GB Crucial Balistix 9-9-9-27 1866Mhz

    XFX R9 280X @ 1080/1550 -
    HDD1: Corsair Force 120GB - HDD2: 2x500GB WD Black (raid0) - HDD3: 1,5TB WD Green
    Køling leveres af en Noctua NH-D14
    Bygget i Fractal-Design Define r4 kabinet med en Cooler Master Silent Pro 1000W PSU

    Rettet en gang, sidst af Firescale ().


  • Jeg har også kigget på vengeance, men har hørt de er for "mainstream" altså mange bedømmer dem ud fra mærket?


    Men jeg har så også læst nogen reviews og de giver dem et højt gennemsnit?


    Jeg har hørt at de yder som de kendte dominator ram eller bedre?


    EDIT: Du siger du sidder med sidste nævnte, har du overclocked dem? Hvad er dine timings efter OC?
    Performance mm?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firescale
    Altså hvis du stadig er bange for volt problemer, så er der dem her
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=796838
    De kører 1333 på 1,25v og 1600 Mhz på 1,35v, så vidt jeg husker kan de oc'es til 2000 Mhz på 1,4v
    men timingen er 9-9-9-27 ved 1600 Mhz


    Skal dog lige siges at du skal være sikker på at bundkortet kan gå ned på så lav en volt, da mange ikke kan.


    Lidt et noob spørgsmål men - Hvordan skal jeg forholde mig til Voltage levels? Hvad kan det fortælle mig om selve rammet? Om det er godt eller dårligt? Bliver desværre nød til at spørge for at kunne vide det^^


    EDIT:


    Jeg er lidt af en noob ;)

  • Det hele kommer an på hvad du føler dig sikker ved.


    Skal du ikke overclocke dine ram mere end til stock hastighed så spring over resten.


    Men altså Vengeance ram der kører 1600 Mhz ved 1,5v, kommer nemt op på 1,65v inden du rammer 2000Mhz, og hvis det nu er almindelige HyperX ram på 1600 Mhz ved 1,65v, så skal den nok bumpes op til 1,67-1,68v for at kunne have mulighed for en hastighed på 2000 Mhz.


    De gode ram med lave timings, kan normalt køre på stock volt, og så slækker man på timings for at nå den ønskede Mhz.


    Du kan også vælge at købe nogle ram med høj Mhz, og normale timings, og så slække på Mhz og få nogle bedre timings.


    Eksempelvis så kan P67 chipsettet ikke køre med 2000 Mhz, så har man ram på denne frekvens skal man vælge om man vil nedjustere sine ram til 1866 og så måske stramme sine timings eller prøve at nå 2133 Mhz ved at slække på timings eller øge volt.




    Håber ikke det forvirrede for meget :))

    Fatal1ty P67 Performance - 2600k @ 4,6 Ghz - 2x4GB Crucial Balistix 9-9-9-27 1866Mhz

    XFX R9 280X @ 1080/1550 -
    HDD1: Corsair Force 120GB - HDD2: 2x500GB WD Black (raid0) - HDD3: 1,5TB WD Green
    Køling leveres af en Noctua NH-D14
    Bygget i Fractal-Design Define r4 kabinet med en Cooler Master Silent Pro 1000W PSU


  • Det gav sådanset mening. :) tak


    Sjovt at P67 springer 2000 Mhz :p


    BUT -hvis vi kigger på de Vengeance ram med Cl 8 vs Cl 9, er Cl8 Vengeance rammene. Er Cl 9 rammene 250kr værd de ekstra timings?

  • Nu er det sådan, at strammere timmings altid er at foretrække fremfor Mhz, sådan er det.


    Jeg har aldrig været glad for Corsair ram, grundet de 8 sæt jeg har haft er brændt af rimelig hurtigt under pres, samme kan siges om Kingstons Hyper-x serie, som jeg har haft 4 af, om det så har været PCB'et det har været galt med ved jeg ikke, men de store volt udsving har de altså ikke kunnet tåle.


    Vengance til 879,- ved 9-9-9-24 eller især 8-8-8-24 til 1079,- ser rigtig godt ud, så et eller andet har Corsair lavet rigtig denne gang for at kunne ramme de timmings der, men så må de osse køre ganske tæt på smertegrænsen, for hvad de overhovedet kan, og der kan ikke være ret meget mere at hente.


    Så lige på memoryc, at de tilbyder nogle ram fra Transend, som osse kan køre 8-8-8-24 ved 1.6 volt til sølle 684,- for 8gb, så ski´være med at de ikke kan komme ret meget højere til den pris.


    Nu er udskiftningen af ram jo ikke den store investering i sigselv, så jeg ville nok købe de der 8-8-8-24 og så skifte dem ud, når niche producenterne kommer med deres bud til P67, som kommer til at kunne tåle så meget mere, når vi snakker OC.
    Alt andet lige, så må voltstyringen til ram stadigvæk ligge i chipsættet, selvom controlleren er indbygget i CPU, og jo mere bios til P67 modnes vil det give bedre voltstyring vil det give især til ram. Der har/er Asus ikke de allerbedste set fra mit sæde, der er det enten MSI hvis man kan lide den opbygningen af bios som Asus osse bruger, eller en Phenix bios, som Gigabyte bruger.


    Jeg glæder mig til at se hvad Gigabyte's killer serie bundkort kan tilbyde i bios, fordi det ligner mistænkeligt noget, som tidligere DFI kunne finde på, holder mavefornemmelsen ret, så får du mulighed for at kunne skrue på alt og i så små tolerancer, som ellers kun DFI kunne levere.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det har ikke været nødvendigt at "overclocke" mine ram, jeg har købt ram der kunne klare 1600 ved 8-8-8-24 timings og 1.5v


    desuden "overclockes" ram fulstændig seperat fra cpu'en på SNB platformen.


    Det er ikke ligesom i gamle dage hvor det var nødvendigt med hurtige ram for at kunne overclocke højt, og du skal heller ikke rode med multiplier længere.


    Det hele er baseret på en baseclock af 100mhz som du ikke ændrer.


    Og til ovenstående der siger at strammere timings altid er at foretrække over Mhz.. læs dette review


    http://www.hardware.fr/article…uence-canaux-timings.html


    siger stortset det komplet modsatte, højere Mhz altid bedre end timings.


    dvs 1600mhz cl9.. bedre end 1333mhz cl7 feks.


    både på latency, throughput og mht til fps/arbejde, dvs.


    1333 cl9
    1333 cl8
    1333 cl7
    1600 cl9
    1600 cl8
    1600 cl7
    1833 cl9
    ..


    Hvor rammene bliver bedre jo længere ned du kommer på listen.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

    Rettet en gang, sidst af Julepalme ().


  • Sam nu er Gigabyte's Killer Serie kun til LGA1366 ik LGA1155 men håber da de snart kommer med et board el. flere kunne være nice, fordi Gigabyte laver nogle gode bundkorts :D


    og ja stramme timings er nice, ved godt måske mine timming ik er verdens strammeste min ved 1696mhz køre mine ram 9-9-9-24 og normalt bare ved 1600mhz som de er født ska de køre 9-9-9-27 er os sikker på hvis jeg gider lege noget mere ka jeg få dem længere end ned gider jeg bare da jeg udskifter dem nu her.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    jeg synes da ik at 1.65v er højt spænding til ram får mine egne os det er mere el. mindre standart el. der omkring idag :razz:


    Nå okay! :)
    Tror du det vil være muligt at overclock de overnævnt ram til en nogenlunde Mhz med stadig gode timings?


    EDIT:


    Har set på nogen test af dem, og tror bare jeg skal finde nogen andre end dem fra OCZ da de ynder ringe i forhold til deres specs..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Soltarion


    Nå okay! :)
    Tror du det vil være muligt at overclock de overnævnt ram til en nogenlunde Mhz med stadig gode timings?


    nu har jeg ik prøvet OCZ men hvis de gør 7-7-7-24 ved 1600mhz og kan måske 8-8-8-xx ved måske 1800mhz el. mere fik det ik være dårligt :razz:


  • Hej overså lige din post, vil du mene jeg skal vente med at skifte??


    Og se hvad de andre producenter har at tilbyde??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Soltarion
    Hej overså lige din post, vil du mene jeg skal vente med at skifte??


    Og se hvad de andre producenter har at tilbyde??


    jeg vil gi Sam lidt ret der er ik mange som har lavet P67 chipset som er kommet herhjem endnu, jeg venter selv til foråret når jeg får penge tilbage fra vand og varme så ser jeg hva det kan blive til ^^



    jeg kunne selv godt tænke mig et Biostar TP67XE el. ECS P67H2-A (V1.1) / P67H2-A2 (V1.0)


    jeg ved at BioStar's TP67XE kan fåes i tyskland for omkring 135~147€ plus fragt hvis man ka finde en som sender til DK.


    ved at windwithme på TechPowerUp's forum at testet bundkortet med en i7-2600K og jeg synes heller ik Biostar's TP67XE ser dårlig ud når man kigger på design og farver ^^;


  • Det kunne være man skulle vente lidt så... hmm, det er fordi jeg har sådan et ekstra kort som jeg så skal have sendt retur da jeg ikke rigtig kan bruge det nu.


    Lige nu har jeg et Sli - 2x460 GTX


    Men mit system er en bottleneck for mine kort.

  • det er kun din dual-core af en cpu som er bottleneck/flaskehals måske en brugt quad-core og så vente med et Sandy system se om der kommer snart kommer nogle federe bundkorts end der er ny, da Sandy Bridge / P67 chipset jo ik er særlig gammelt så de ska jo lige ha lov til at designe de nye boards jo.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    det er kun din dual-core af en cpu som er bottleneck/flaskehals måske en brugt quad-core og så vente med et Sandy system se om der kommer snart kommer nogle federe bundkorts end der er ny, da Sandy Bridge / P67 chipset jo ik er særlig gammelt så de ska jo lige ha lov til at designe de nye boards jo.


    Jeg valgte at sende mit kort tilbage, så vil jeg holde øje med nye bundkort osv. Men siger man tak for hjælpen!


    Som du siger, så er de nye bundkort stadig på "baby" stadie og derfor skal man måske lige give dem tid.

  • Jeg siger man tak for hjælpen, jeg har valgt at vente lidt med at købe, men jeg har helt sikkert lært en del igennem denne tråd!


    Håber ikke i synes den har været uden grund, da jeg mener at det hjalp mig en del! :)


    MVH

  • det er iorden Soltarion, så håber jeg du kan bruge hva du har lært :razz:


    jeg venter ik kun fordi jeg ik har penge men for at se om de bundkorts som evt er ny blir billigere end de er ny har jo læst at Asus har tilbage kald alle "Maximus IV Extreme Republic of Gamers" LGA1155 pga. af socket problemer.


    ASUS Maximus Extreme IV trækkes tilbage på grund af socket problemer



    så måske en go ide at vente lidt ^^;