Hjælp fra brugere søges...

• Nummer 11 WizzarD, den havde du vist ikke lige set. ;) :P

Nej jeg er total enig med dig WizzarD, ideen med at inbringe os brugere i testen er måske meget god, men det dur jo ikke når 10 ud af 11 spørgsmål er fakta. :rolleyes:

Oprindeligt indlæg af Falsk
    Har siddet lidt og tænkt over hvad jeg skulle skrive.. og først ville jeg sådan set ikke skrive noget.. det meste var skrevet i forvejen.. ikke alt sammen lige pænt.. men sådan er det jo nu engang når man kritiserer "de andre børns legetøj".. din test bærer ikke meget præg af objektivitet, da dine egne holdninger tydeligt skinner igennem.. og fred være med det.. alle har ret til deres holdninger.
    En ting som design skal man bare passe utrolig meget på med at bedømme, derunder grafik, da der er næsten lige så mange holdinger som fora.

Efter min mening er testen grebet helt forkert an.. i stedet for at det er en der har tilhørsforhold til et bestemt forum, det være sig strikkeklubber, biler, mobiltelefoner eller hardware.. burde det nok være en lille gruppe novicer der udførte testen.

Flot gnu Falsk :T

Oprindeligt indlæg af sorenbuus
    Som enkeltperson kan man ikke lave en kæmperapport over de forskellige fora. Men til en hvis grænse er det heller ikke nødvendigt at grave for dybt. Alle fora har gode og dårlige sider, så hvad der er godt for den ene er måske skidt for den anden.

Jeg har tidligere skrevet at jeg synes der var for meget grafisk lir på tweaks forum, men det er der helt sikkert mange som ikke ville bytte væk. I den helt anden grøft kender jeg til fora som er næsten klinisk rensede for grafik, og her er brugerne evigt lykkelige for det. I sidste ende må man gøre op med sig selv hvad man vil ha'.

En virkeligt hardcore test kunne eksempelvis udføres af kommunikationsstuderende fra universitetet. Men ok, så vil det hele blive analyseret fuldstændig i smadder;-)

Prøv engang at gå ind i profile>edit options, og se under Forum Display settings, der er mulighed for:

1: Show other members' signatures? yes/no

2: Show other members' avatars? yes/no

3: Show images in posts? yes/no

Hvis man vælger "no" i disse 3 muligheder er der ikke meget lir tilbage :dots:

• Nemlig, mente nok det var muligt ... Så er der også taget højde for folk der ikke gider den slags, samt folk med en lille linie. Dog vil jeg være tilbøjelig til at sige, at de færreste herinde sidder på en lille linie, men brugervenlighed går også ud på at tage højde for alle :)

• Helt ærligt, alle dine ? er jo fakta oplysninger, hvordan de skulle blive subjektive, fatter jeg ikke. Den der med at du vil tage brugerne med på råd holder jo ikke, når det kun drejer sig om fakta. Så mon ikke det blot er fordi du bagefter, når din test bliver kritiseret, kan påstå at det er brugerne selv der har svaret :T

Som det tidligere er blevet sagt i denne tråd, så kan du kun få en objektiv vurdering hvis du lader nogle førstegangs bruger bedømme det. Og her skal de selvfølgelig ikke bedømme fakta, men derimod hvordan det opleves at bruge de forskellige funktioner, og hvordan de oplever forummets generelle tilgænglighed (brugervendligheds niveau), og hvor let/svært det er at få den information/hjælp der søges. :boxed:

Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick

Oprindeligt indlæg af Defoss
    Som det tidligere er blevet sagt i denne tråd, så kan du kun få en objektiv vurdering hvis du lader nogle førstegangs bruger bedømme det. Og her skal de selvfølgelig ikke bedømme fakta, men derimod hvordan det opleves at bruge de forskellige funktioner, og hvordan de oplever forummets generelle tilgænglighed (brugervendligheds niveau), og hvor let/svært det er at få den information/hjælp der søges. :boxed:

Nemlig...

Det kan ikke gøres meget anderledes, hvis den skal være objektiv ...

Det kræver måske en masse forarbejde at lave sådan en tests, fordi man så udlevere opgaver til brugerne, og de så ellers skal løse dem. Der er det så igen bedst hvis brugerne forklare alt hvad de laver og tænker ved dette. Derfor måske smart med en båndoptager eller noget. Det kan være svært at nå at notere det hele...

Men på den måde så får man i hvertfald en meget god test. Ingen tvivl der ...

bagefter, kan man som tidligere nævnt, tager nogle bruger med megen erfarring på nettet ind i betragtningerne. skal self. være nogle som ikke kender til nogle af de fora.

Anyway, det er nogle af de ting jeg har lært, når man skal teste noget ! I hvertfald når det omhandler brugervenlighed ...

Oprindeligt indlæg af sorenbuus
    Som enkeltperson kan man ikke lave en kæmperapport over de forskellige fora. Men til en hvis grænse er det heller ikke nødvendigt at grave for dybt. Alle fora har gode og dårlige sider, så hvad der er godt for den ene er måske skidt for den anden.

Jeg har tidligere skrevet at jeg synes der var for meget grafisk lir på tweaks forum, men det er der helt sikkert mange som ikke ville bytte væk. I den helt anden grøft kender jeg til fora som er næsten klinisk rensede for grafik, og her er brugerne evigt lykkelige for det. I sidste ende må man gøre op med sig selv hvad man vil ha'.

En virkeligt hardcore test kunne eksempelvis udføres af kommunikationsstuderende fra universitetet. Men ok, så vil det hele blive analyseret fuldstændig i smadder;-)

Med hensyn til grafisk lir som du skriver, så har der faktisk været en afstemning omkring det, og her valgte brugerne at de fortsat ønsker at kunne indsætte billeder mv. i deres signatur.

Og hvis det er brugernes ønske, ja så kan man selvfølgelig indsætte billeder mv. i ens signatur og avatar.

Og faktisk er det vel den eneste større danske hjemmeside i denne kategori hvor man kan det i så stort et omfang.

• jeps og det er great, det gør da siden lidt livagtig IMO :) at der er lidt farver og halløj :)

Oprindeligt indlæg af Zigiro

jeps og det er great, det gør da siden lidt livagtig IMO :) at der er lidt farver og halløj :)

Jep, og billeder siger mere end ord, så det er fedt med så mange grafiske muligheder :clap:

• Jep - avatar og signatur er en lækker ting - som Zigiro siger giver det lidt "liv" - mange forums er sgu for "tørre" til mig i hvert fald....

Eneste minus er at folk overdriver deres signatur - så den fylder det halve kongerige... - og så går der inflation i smiley brugen nogen gange... :]