Hej,
Jeg har prøvet at overclocke min CPU (Q9550), jeg har fået den op på 3.83 Ghz. Den bliver max 63 grader ved max load.
Hvordan synes i det ser ud? Vil jeg kunne give den mere?
Hej,
Jeg har prøvet at overclocke min CPU (Q9550), jeg har fået den op på 3.83 Ghz. Den bliver max 63 grader ved max load.
Hvordan synes i det ser ud? Vil jeg kunne give den mere?
Min Q9650 gik nemt 4Ghz med 1.3vcore kan jeg huske.
Der er vel ikke andet for at prøve. Bare den bliver under 70.
QuoteOprindeligt indlæg af Skjold
Min Q9650 gik nemt 4Ghz med 1.3vcore kan jeg huske.
Der er vel ikke andet for at prøve. Bare den bliver under 70.
Kan du huske om din var en E0 eller en C1?
Hvad er max vcore for min cpu?
Jeg fik den op på 4 ghz, men den crasher i spil osv. Hvad kan jeg gøre ved det?
Bare holde den under 1.4 v og egentlig også gerne under 1.35 hvis du kan
Ved ikke om det er problemet, men det kan være dine ram skal have lidt mere at leve af?
QuoteOprindeligt indlæg af dasjap
Ved ikke om det er problemet, men det kan være dine ram skal have lidt mere at leve af?
Hvad tænker du på timmings eller volt?
BTW:
XFX 790i ultra
Q9550 C1
2*2GB Corsair XMS3 1600MHz
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af LeeFusZ
Hvad tænker du på timmings eller volt?
BTW:
XFX 790i ultra
Q9550 C1
2*2GB Corsair XMS3 1600MHz
Volt tror jeg.
Bare sæt dine timings til auto indtil videre, så når du har clocket cpu'en op til det ønskede, kan du begynde med at stramme op på timingsne
QuoteOprindeligt indlæg af Nuller-Joe
Volt tror jeg.
Bare sæt dine timings til auto indtil videre, så når du har clocket cpu'en op til det ønskede, kan du begynde med at stramme op på timingsne
Hvor mange volt skal jeg starte med at give dem ca.?
QuoteOprindeligt indlæg af LeeFusZ
Hvor mange volt skal jeg starte med at give dem ca.?
Er ikke sikker på hvor meget dine ram kan tåle, men det plejer at ligger imellem 1.6-2.1
Og efter hvad jeg lige kan finde om dine ram så burde de sagtens kunne tage 1.8, så start der
EDIT: Dine kører 1.65 volt standard. Men 1.8 burde de stadig godt kunne tage.. Ellers mærk om de bliver for varme.
Af med siden af dit kabinet, sæt noget orthos blend test igang, og sæt fingeren på ramene (pas på, de kan godt være sindsygt varme). Hvis de nu er sindsygt varme skal du nok skrue lidt ned for volten, hvis de ikke er så varme, kan de godt få et lille skud volt mere
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Nuller-Joe
Er ikke sikker på hvor meget dine ram kan tåle, men det plejer at ligger imellem 1.6-2.1
Og efter hvad jeg lige kan finde om dine ram så burde de sagtens kunne tage 1.8, så start der
EDIT: Dine kører 1.65 volt standard. Men 1.8 burde de stadig godt kunne tage.. Ellers mærk om de bliver for varme.
Af med siden af dit kabinet, sæt noget orthos blend test igang, og sæt fingeren på ramene (pas på, de kan godt være sindsygt varme). Hvis de nu er sindsygt varme skal du nok skrue lidt ned for volten, hvis de ikke er så varme, kan de godt få et lille skud volt mere
Okay, det vil jeg prøve. Det er dejlift sådan at blive guided igennem
Så lidt..
Har ikke så meget styr på det nye i7, i5 osv. Men når det handler om de gamle lga775 sockets og deromkring, så er der sku styr på det