Max volt på Phenom II?

• Har googlet efter det, men synes ikke rigtig at finde et uddybende svar.

Der er både nogle som skriver at det skader den hvis den får for meget, andre skriver det er ligemeget den må bare ikke blive for varm, og nogle at det kommer an på bundkort..

Jeg kan sagtens køre 4 GHz med 1,475-1,5v, men hvor mange volt jeg højest kan smide efter min Phenom II X4 965?

Stock er 1,38 (3,4 GHz) når jeg kigger på CPU-Z.
    Har en H50 med push-pull, 2xCM Excalibur (85,6 CFM - 3,53 mm H2O)
    Bundkort er ASUS Crosshair IV Formula

Så kan jeg bare give volt indtil den rammer fx. max 60 grader?
    Eller er der en grænse? og hvilken komponent sætter den?
    Skal lige siges at den skal stå på de volt, non stop indtil på mandag, så det er ikke bare til bench :)

Takker på forhånd, og vil være glad for et hurtigt svar :roller: :cheers:

• Du skal være opmærksom på at ram og nordbro også nemt kan give dig problemer. Hvis de alle er kølet, burde du ikke have problemer, for det er vist som sagt primært varmen, du skal holde øje med :)

Det sagt frarådes det at køre meget højere end de 1.5 - 1.55 mange af de steder jeg har kigget på det. Men 4ghz er sq da et flot resultat uanset hvad :)

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du skal være opmærksom på at ram og nordbro også nemt kan give dig problemer. Hvis de alle er kølet, burde du ikke have problemer, for det er vist som sagt primært varmen, du skal holde øje med :)

Det sagt frarådes det at køre meget højere end de 1.5 - 1.55 mange af de steder jeg har kigget på det. Men 4ghz er sq da et flot resultat uanset hvad :)

Jah, tror bare jeg holder den under 1,55 så :)
    Mit grafikkort er bare bottleneck, får ikke en eneste FPS mere ved 0,6 GHz ekstra på CPU..

Tak for svaret :)

• Det er også en anden ting ved Phenom II. Har læst at det næsten ikke giver noget fra 3,9-4,0, men ved ikke, om det er sandt.

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H