Nyt Hygge-Hjørne

  • ja når man tænker på det er bixet sammen af en antenne-teknikker lærling, så er han sq sluppet hæderligt fra det ;)


    hmm mon man snart læner sig op af en :boxing: for den kommentar :))

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Quote

    Originally posted by sehested
    ja når man tænker på det er bixet sammen af en antenne-teknikker lærling, så er han sq sluppet hæderligt fra det ;)


    hmm mon man snart læner sig op af en :boxing: for den kommentar :))


    HeHe... *G*.... Ja, jeg har aldrig været i lære som tømmer eller har arbejdet som tømmer, men alle kan vel finde ud af at bruge et målebånd og en skruemaskine... :)) ... Hvis man ser bort fra de fleste kvinder og småbørn ... :))

  • honest...................det ser sq meget godt ud, ihvertilfald hyggeligt;)

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Quote

    Originally posted by sehested
    honest...................det ser sq meget godt ud, ihvertilfald hyggeligt;)


    Takker... Er som sagt sagt også glad for det. :))


    Ja, det er sgu dejligt og have plads istedet for at føle sig indeklemt på et lille bord hvor der ikke er plads til de ting der nu skal være... X(


    Har givet det gamle bord til min fætter, så håber han bliver glad for det. Det er jo ikke så ringe, men bare lidt for småt til mig syntes jeg.

  • kender det udemærket det med manglene plads, har sq samme problem her, men har ikk li mønten til og købe de materialer ind som skal bruges :boxed:

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Quote

    HeHe... *G*.... Ja, jeg har aldrig været i lære som tømmer eller har arbejdet som tømmer, men alle kan vel finde ud af at bruge et målebånd og en skruemaskine... :)) ... Hvis man ser bort fra de fleste kvinder og småbørn ... :))



    Nice work der - jeg har lige lavet mit eget PC bord i samme træsort - og kom lige til at tænke på noget - Jeg kan se at du ikke har slebet pladerne - ikke meget i hvert fald (måske snyder fotos bare) - du kan få dem ultra glatte hvis du sliber med en centersliber først - og derefter sliber med teaktræs olie og vandslibe papir - Så bliver det vildt lækkert... (låner et digi-kam i weekenden og så poster jeg lige et par fotos.... ;)


    EDIT : Min plade har vel fået 20 gange olie snart - og den suger sgu stadig - heldigvis koster teak træs olie ikke så meget...

  • Er bordet så skruet fast i vægen? Altså sådan med ben for uden og beslag ind mod vægen... Kunne nemlig også godt tænke mig at bygge lidt... Er lige blevet vildt inspireret af Grill.... :)) :)) :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Det var også meningen af jeg ville hive min fede kaffemaskine her ind, men tror ikke mine sikringer bliver glad for hvis jeg trækker et par KW mere på det system... :] ... Så indtil jeg finder en løsning på det, så må den desværre blive ude i køkkenet som har sin egen sikring...


    Det ser sgu godt ud, hva med den fede kaffemaskine er den osse moddet :drink:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Nice work der - jeg har lige lavet mit eget PC bord i samme træsort - og kom lige til at tænke på noget - Jeg kan se at du ikke har slebet pladerne - ikke meget i hvert fald (måske snyder fotos bare) - du kan få dem ultra glatte hvis du sliber med en centersliber først - og derefter sliber med teaktræs olie og vandslibe papir - Så bliver det vildt lækkert... (låner et digi-kam i weekenden og så poster jeg lige et par fotos.... ;)


    EDIT : Min plade har vel fået 20 gange olie snart - og den suger sgu stadig - heldigvis koster teak træs olie ikke så meget...


    Nix. Har ikke slebet bordet. Kan godt li den lidt ru overflade det har... :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Hellm@n
    Er bordet så skruet fast i vægen? Altså sådan med ben for uden og beslag ind mod vægen... Kunne nemlig også godt tænke mig at bygge lidt... Er lige blevet vildt inspireret af Grill.... :)) :)) :))


    Nix. Det er faktisk bare bordplader med et sæt ben i hver ende der så er stille op i en 90 graders vinkel... Gider ikke have beslag i væggen. ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af jkl
    Det ser sgu godt ud, hva med den fede kaffemaskine er den osse moddet :drink:


    Nej. Der er bare en super-nice kaffemaskine jeg købte for nogle år siden til den nette sum af 900 kr. 8o ... Det mest skræmmende ved den er måske at den er alle pengene værd. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hellm@n
    Er bordet så skruet fast i vægen? Altså sådan med ben for uden og beslag ind mod vægen... Kunne nemlig også godt tænke mig at bygge lidt... Er lige blevet vildt inspireret af Grill.... :)) :)) :))


    Her er måske lidt mere inspiration. ;)
    Pris for dette bord = 300 kr. , som jeg gav for pladen.
    230 cm langt.
    Skruet fast på et par stumper lægte, som er skruet i væggen. Der er et enkelt ben på foran i midten af et stykke bøgetræ. Der er boret 3 huller på 54 mm til kabler ind mod væggen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hellm@n
    Er bordet så skruet fast i vægen? Altså sådan med ben for uden og beslag ind mod vægen... Kunne nemlig også godt tænke mig at bygge lidt... Er lige blevet vildt inspireret af Grill.... :)) :)) :))




    Hvis du laver det rigitigt kan du helt undgå ben - Jeg havde på et tidspunkt et hjørne bord på 150x150 og 60 cm bredt.


    Hvis du laver sådan et bord her :



    Og monterer lægter (de røde) og evt. vinkelbeslag (de grønne) så skal du være ualmindelig klodset for at det ikke kan holde..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hellm@n
    okay... Tak for de gode råd allesammen... Det skal lige overvejes alt det der... Kan godt lide idéen med det der uden ben...


    Hmmm så er der da lidt at tænke over... :tongue:


    Hvis du laver sådan et som jeg "tegnede" - så kan du sætte den "tværgående" så langt ude at du lige akkurat IKKE rører den når du sidder ved bordet. Den kan evt. laves i noget teak eller andet meget hårdt træ istedet for en lægte - så skal den nemlig ikke være så "tyk/høj"............ ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Hvis du laver sådan et som jeg "tegnede" - så kan du sætte den "tværgående" så langt ude at du lige akkurat IKKE rører den når du sidder ved bordet. Den kan evt. laves i noget teak eller andet meget hårdt træ istedet for en lægte - så skal den nemlig ikke være så "tyk/høj"............ ;)


    Okay... Det skal da lige overvejes... Kender en der bygger træbåde, så der kan det jo være at jeg kan købe et stykke meget billigt...

  • Quote

    Okay... Det skal da lige overvejes... Kender en der bygger træbåde, så der kan det jo være at jeg kan købe et stykke meget billigt...



    Faktisk er det ret stærkt sådan et bord - det er kun her : (blå firkanter) du ikke lige skal presse for hårdt - eller stille noget vildt tungt.