RMA ved Amazon.co.uk?

• Er der nogle som har erfaringer med dette? Jeg har modtaget en Bodum stempelkande som er blevet total smadret under transport. Jeg gik naturligvis i sving med at oprette en RMA-sag, hvor jeg har fået printet labels osv. som skal sendes med i pakken, men til sidst understreger de lige at jeg selv skal betale fragt, hvilket er logisk, men også at de erstatter et estimeret beløb på £2.75 - som vel er cirka en femtedel af hvad det koster at sende en pakke til UK med PostDanmark og deres ublu priser.

Jeg skrev derfor en mail hurtigst muligt for at spørge hvorvidt de dækker alle fragtomkostninger, som ifølge PostDKs hjemmeside bliver cirka 120 kroner selvom den blot sendes som storbrev. De skal vel erstatte fragt når det skyldes deres virkelig dårlige indpakning med blot et tyndt lag papir (hvilket jeg også har påpeget i min RMA), men jeg har før oplevet at skal og gør ikke nødvendigvis går hånd og hånd når man handler over internettet. Kan jeg risikere at de ikke vil betale fragten tilbage fordi det er så dyrt, selvom det åbenlyst er deres skyld at kanden er kaput? Er der nogle som tidligere har skulle returnere noget med fejl til Amazon og hvordan gik processen? Mailen har de i øvrigt ikke svaret på endnu.

Jeg har også undersøgt andre fragtmuligheder som bla. GLS, men det er ikke billigere i den her situation.

På forhånd mange tak!

Oprindeligt indlæg af hifreak
    Har haft en RMA med dem og de betalte fragten, det gik faktisk hurtigere end hvad jeg har oplevet i Danmark, så jeg kan kun sige jeg fik en super service.

Det lyder lovende. Kan du huske hvilket beløb de præcist (eller cirka) erstattede, bare lige for at få noget at sammenligne med? Og hvordan fik du den sendt derover?

• Jeg er egentligt overrasket over at du kan få RMA ved Amazon.co.uk..

Det er jo ikke en forhandler. Det skal man lige huske. Det er bare et sted, hvor andre forhandlere tilmelder sig, og så sælger amazon.co.uk derfra hvor det er billigst og der er vare på lager. Det er jo som sådan ikke nogen forhandler - bare et mellemled.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Jeg er egentligt overrasket over at du kan få RMA ved Amazon.co.uk..

Det er jo ikke en forhandler. Det skal man lige huske. Det er bare et sted, hvor andre forhandlere tilmelder sig, og så sælger amazon.co.uk derfra hvor det er billigst og der er vare på lager. Det er jo som sådan ikke nogen forhandler - bare et mellemled.

Nu må du ikke glemme at der er faktisk ting de selv ligger inde med det kan man også se inden man beslutter sig at smide noget i kurven, derfor er de nødt til at have RMA selv også, men ja ellers er de bare et mellemled.

Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Jeg er egentligt overrasket over at du kan få RMA ved Amazon.co.uk..

Er du sikker på du ikke tænker på Amazon Marketplace?

For Amazon sælger altså selv ting fra eget lager. Det er korrekt at man søger i et varekatalog for både dem selv og en række andre forhandlere (det såkaldte Marketplace), men mange af varerne på siden sælges af Amazon selv.

• Amazon giver nogle forskellige værktøjer og betingelser til når man vil lave en "sælgebod", heriblandt at tilbyde en form for RMA.

Hvis kanden er brugt er jeg dog ikke så sikker på at du kan få decideret RMA.

Sælger har nok ikke vidst at ved internationale forsendelser skal man pakke tingene så det kan modstå en mindre atombombe. Den internationale transport kan også være rimelig hård medmindre pakken er mærket som værende skrøbelig.

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200