IPS + Gaming, kan det gå?

  • har pt en gammel Samsung SM226BW som faktisk gør jobbet godt, dog er jeg gået og blevet lidt lun på:
    NEC EA231WMI
    Men overvejer at begynde og game lidt igen og ved at nogle af jer sidder med IPS skærme, føler i de er for langsomme til at game på?


    lige ledes er der andre gode forslag til en 23-24" skærm med IPS panel?
    Har kigget på dell U2311H og den synes jeg ikk helt er så god som NEC EA231WMI.


    Hvis nogle af jer har Dell U2311H hvordan er den og se BlueRay film på? den skulle efter hvad jeg har læst ikke kunne klare p24 materiale?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

    Rettet en gang, sidst af PsyCho ().

  • Kommer an på hvad du skal spille, strategi, wow og lignende vil en ips skærm være fint da billedet ser bedre ud på dem, men er det fps vil jeg anbefale en skærm med 120 hz.
    Har selv haft en dell 20" ips skærm som er den fladskærm jeg har haft med bedst billede på, den var bare for langsom til fps spil så derfor røg den igen.
    Har så været igennem lidt forskellige samsung og en enkelt benq inden jeg landede på en samsung 2233rz, som jeg ikke har haft noget at klage over endnu.

  • ok også det jeg selv var kommet lidt frem til, spiller faktisk slet ikk for tiden, men vil til og spille wow og lidt strategi og skulle jeg spille FPS må jeg jo bare ud og have en ekstra skærm.. =P


    Hvad med VA som BenQ
    http://www.youtube.com/watch?v=mLcfpF9u9QM&feature=fvw
    Han er jo lige ved at komme i bukserne over den, er den på højde med ISP i farverne og kan der games FPS på den, eller er den bare en underlig "hybrid" der hvem er det ene eller det andet?..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Lige for en god ordens skyld, det hedder IPS og ikke ISP (ISP betyder oftest Internet Service Provider).


    Jeg har desværre ikke erfaring med en IPS skærm selv, men hvis du er interesseret i hvordan en given skærm fungerer i spil, kan du jo altid læse diverse tests.


    Umiddelbart vil jeg tro at du sagtens kan game med en IPS baseret skærm og det nok nærmere kun drejer sig om de gamle IPS skærme der ikke klarer det så godt.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Lige for en god ordens skyld, det hedder IPS og ikke ISP (ISP betyder oftest Internet Service Provider).


    Jeg har desværre ikke erfaring med en IPS skærm selv, men hvis du er interesseret i hvordan en given skærm fungerer i spil, kan du jo altid læse diverse tests.


    Umiddelbart vil jeg tro at du sagtens kan game med en IPS baseret skærm og det nok nærmere kun drejer sig om de gamle IPS skærme der ikke klarer det så godt.


    hehe ja sorry var mig som lige tænkte på noget andet imens jeg sad og skrev.


    Jeg har skam googlet og youtubet flere skærme, men en ting er hvad de siger på en testside, noget andet er folks erfaringer. Jeg er klar over at de gamle CRT hardcore gamers ikke kan leve med IPS lave hastigheder, men kan en normal "hygge" gamer dette? og er det kun i fps-spil der kan være noget, genere det også ved wow go den slags spil?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW