• Hvad er det i en PC der gør at den er "hurtig"
    her tænker jeg på opstart og når den bare skal tænke generelt.


    Min Computer er virkelig lang tid om at starte op. det tager mere end 5 minutter!


    Processoren: Intel Core 2 duo CPU E8400 3.0 ghz.
    RAM: 4096 MB DDR2 PC2-6400 CORSAIR XMS2 800 MHz
    MB: 775 ASUS P5Q PRO / Intel P45 Express / 1600 MHz


    Har ikke synderligt mange programmer installeret.
    På mit C-drev er der kun Wondows installeret.
    kører ugentligt Diskfragmentering og lignende.


    Hvis det er hardwaren der er for gammel, må i meget gerne komme med foreslag til en ny så min PC kan blive hurtigere igen :D


    Mvh.
    Theis


  • Hvilket styresystem har du installeret, hvor længe er det siden den har været formatteret?


    En SSD-disk og Windows 7 er formentligt mit bedste bud på en hurtigere pc/boot.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • En SSD-disk er en speciel type lettere dyr harddisk som er ekstremt hurtig.. Den har ingen bevægelige dele og er kun 2,5".
    Et eksempel på en god SSD disk kunne være denne - Den skal nok få din opstartstid ned på 30 sekunder eller mindre: Corsair F60


    - Husk lige til en anden gang at de fleste skriver her inde fordi de mangler hjælp :) En lidt mere uddybende overskrift ville være på sin plads.

  • Okay mange tak for hjælpen.


    Men puha :D findes der er billigere som stadig er god til omkring de 500 kr. ?


    Kan godt se at en mere vejledende overskrift ville være på sin plads. :)!


    sætter virkelig pris på din hjælp! :)

  • Du kan selv kigge lidt her


    Jeg vil påstå at du skal op på de 795 for en F40, for at få helt klart SSD ydelse (og en Sanforce controller? er ikke helt sikker på hvornår de starter prismæssigt).


    Desuden så vil jeg anbefale dig at tage minimum 40GB for at være sikker på pladsen er tilstrækkelig til styresystemet. Personligt ville jeg tage 60GB for også at kunne bruge de vigtigste programmer der fra (den er jo mindst 3 gange hurtigere til load end en normal HDD)

  • Den jeg har nu er en Maxtor 6 SCSI. Den er gammel, men ikke 10 år trods alt :D!


    altså der går ikke særlig lang tid. 30 sekunder maks. Det er mere 'tænketiden' når jeg ender på skrivebordet der tager meget lang tid. Har minimeret antallet af programmer som starter op til de mest nødvendige. Så den loader ikke mange programmer under opstart.

  • Vil også sige at en Samsung F3 er et godt bud, hvis en SSD synes for dyr. Ellers er Western Digital Black heller ikke tossede.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Har du en tons af programmer, som skal med under boot sekvensen, så forlænger det oose tiden inden Hd er klar. Det findes der et ganske fint lille program, som kan minimere tiden i din boot til.


    http://www.soluto.com/



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ellers kan man bruge Msconfig, hvis man har lidt indsigt i diverso programmer og opstartssekvenser.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Soluto gav faktisk 7 sekunder på min PC :) Fra 28 til 21 sekunder.. Jeg har ellers styr på MSConfig, men Soluto kan lidt der :)