ADVARSEL! Jeg er så totalt ligeglad med om din er størrere end min osv. Jeg er totalt ligeglad med overclocking. Jeg er totalt ligeglad med idéer, der omhandler et andet kabinet. TAK!
Jeg har investeret i et system, der tog udgangspunkt i Silverstone SUGO SG05 kabinettet. Jeg købte basis komponenterne og det spiller, men det larmer som bare helved! - Det er ikke nogen overraskelse, da jeg brugte en del penge på støjsvage komponenter i mit tidligere system, og det er i STEP ONE blot stock køling (Der er en grund til at stock rimer på suck...)
Den eneste grund, som jeg har til at ville udskifte stock kølingen på processor og grafikkort er udelukkende for at gøre systemet mere stille. Jeg har desværre ikke kunne finde nogen køler til GTX 470, der kan være plads til i mit kabinet uden at jeg skal have gang i min dremmel og modificere kabinettet størrere, hvilket ikke i første omgang er en mulighed, da hele konceptet var en lille, kraftfuld gamer-pc.
Derfor har jeg fået kig på vandkøling, da det faktisk vil være en mulighed at få plads til komponenterne i kabinettet - der er dog et lille men... jeg har simpelthen ikke kunne finde en ordenlig vejledning i hvormange TDP de forskellige størrelser på radiator kan æde.
Der er nemlig kun plads til en 120mm single radiator i kabinettet og max TDP for de to ting er 310W tilsammen. Jeg er klar over at det naturligvis også handler om hvilken blæser man påmontere, hvilken pumpe, der ryger i systemet, hvilke kølehoveder, som man vælger, hvad temperaturen er i det lokale, som computeren står i osv., men det må der være en eller anden form for guideline.
Husk at målet er overhovedet ikke at komme ned på 30 grader eller noget i den stil - jeg er tilfreds, hvis kølingen er det samme, som det er med stock-kølingen, hvis blot at det kun er en lille 12-volts pumpe og en lav volt 120mm blæser, der står for lyden i mit system, når jeg kører Furmark og Prime95 for fuld knald!
Er der nogle kloge hoveder, der kan komme med noget input?
Tak!