ASUS GeForce Bravo GT220 til media center

• Det ældre GT9500 kort, baseret på G96 chippen, står for udskiftning i lowend segmentet - GT220 og dets GT216 chip skal afløse GT9500 og skabe præference med sine nye features: DirectX 10.1 support og et lavere strømforbrug. ASUS anvender GT216 i deres nye Bravo GT220 kort til multimediebrug. Den medfølgende software kan betjenes via en fjernbetjening, hvilket gør kortet perfekt til multimediebrug. Splendid HD featuren lader brugeren opleve film, musik og billeder på en helt ny måde.

Læs testen her:

http://www.tweak.dk/review/ASU…til_media_center/1193/1/1

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2010/review/1193/tweak_dk_asus_bravo220_7.JPG]

• En skam den ikke yder bedre og holder sig kølig. Den ser ellers helt udmærket ud. (afventer at blive trollet af folk uden vindue i deres maskiner :P)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    En skam den ikke yder bedre og holder sig kølig. Den ser ellers helt udmærket ud. (afventer at blive trollet af folk uden vindue i deres maskiner :P)

Med hensyn til anmeldelsen, efter min mening bør produktets design (hvor vidt det er "pænt" eller ej) ikke indgå i konklusionen, da det er subjektivt og ikke er noget man kan "måle".

Med hensyn til produktet det er efter min mening lidt svært at se meningen i at købe et seperat kort, når man i HTPC segmentet næsten lige så godt kan nøjes med Integreret grafik på bundkort der også accellererer h.264 video, med langt lavere strømforbrug til følge.

Selvom der dog er nogle få steder hvor det giver mening at have et dedikeret kort, så tror jeg dette segment bliver total udraderet af gradvist bedre integreret grafikchips.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.