DVB-C MPEG4 boks

  • Helløøw tweakers :boxing:


    I min boligforening kommer der snart et skifte til digitale TV-signaler, herunder HD-kanaler. Og selv om
    jeg har et Fuld HD-fjernsyn kan den altså kun klare MPEG2, da den er af noget ældre dato.


    Derfor tænkte jeg om der var nogle, der kunne anbefale en DVB-C-boks med MPEG4-understøttelse?
    Har ladet mig fortælle at Triax-boksen, som YouSee benytter, er et godt valg som brugtkøb.


    - Tom :boxed:

  • Indtil videre er det kun HD kanaler, du mister med dit TV. Med mpeg2 kan du modtage de andre digitale kanaler, og du vil hermed nok opleve den fantastisk kvalitetsforbedring, samt mulighed for Guide og Channellist (EPG). Jeg er ikke ret begejstret for YouSee's bokse. Jeg har haft lejet sådan en samsung med harddisk, der også kunne optage digitalt. YouSee reklamerer også med pause, video-on-demand, osv. Ting jeg ikke har brug for. Jeg skal remse op ulemperne ved den samsung boks: optagelser er krypterede og kan ikke bæres ud af apparatet, standby forbrug er 25 watt, hakkeri af og til.
    Jeg bruger nu en denver 108HD med en 16 Gb usb key på. Den er for så vidt som en digital VHS. Der kan være ca. 8 timer på (eller 4 timer HD). Det optagne kan tilgås på en computer også.
    Se evt. forum på http://www.recorder.dk under Kabel-tv.

  • Mit "gamle" 40" Samsung har fået forlænget dens levetid med en sådan boks. Og bortset fra enkelte irritationsmomenter, så fungerer den som den skal. Det er en Blutinum BT-DCT110 købt i Bilka til omkring 500,-. Det er såvidt jeg ved stort set den samme som Danemagic omtaler, bortset fra naturligvis mærket.


    Kan ligeledes optage til USB-stick/harddisk.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m


  • hvis det signal bliver 100% YouSee normalt kabel tv signal, vil jeg nok anbefale dig at finde en Samsung 3106 eller 3126 boks som er dem YouSee bruger til egne kunder, de spiller :)


    3126 som er den med HDD i kan også moddes til større HDD end de 160Gb (eller 320 i den nyeste version).
    Hvis i så også får fuldt signal kan du også benytte start-for-fra og DRs Arkiv som gør boksen rigtig meget værd efterhånden.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2