Vandkøling overkill?

• Halløj folkens Står og skal til at invistere i ny Pc og overvejede at få smidt vandkøling i. men ved ikke om det er overkill i forhold til specs osv. Og om hvorvidt jeg skal opgradere Strømforsyningen Hvis jeg vælger at købe vandkøling med.

Le specs

Cooler Master GX 550W PSU
    AMD Phenom II X4 965 Black Edition
    ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3
    Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB
    ASUS GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA
    Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2
    Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Vandkøleren
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=580713

Ville dette fungere eller ville det være overkill?

Er Noob inden for Pc bygning osv så Eventuelle Tips eller tricks ville være velkommene

på forhånd tak :D

• Hvis du vil OC, så kan du sagtens hoppe på vandkøler vognen, hvis ikke, så er det mere eller mindre spild af penge hvis du har gode temps på dit nuværende setup...

En større PSU vil klart give mere luft til OC, og den nuværende PSU tror jeg er ca. liige på kanten til ikke at kunne klare meget mere. Gå evt. op i en 750 watter sså der er plads til yderligere udvidelse og opgradering i fremtiden.

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• H50 er et bedre valg hvad angår vandkøler. Så en test på Youtube, som var udført af Linus Sebastian fra NCIX.

Jeg vil til enhver tid vælge en Corsair PSU istedet, måske noget i stilen med en TX650W. Jeg vil faktisk mene at vandkøleren muligvis endda vil sænke dit energiforbrug grundet den lavere temperatur. Det kører jo på den fane der sidder i casen, og pumpen kører på CPU_fan plug hvilket muligvis vil svare til din stock-CPU fan?

• vand på AMD ,skal kun for at få den mere stille,gir ikke ret meget plads til eks oc,AMD skal havde voldsom køling.

Oprindeligt indlæg af Foxx
    Hvis du vil OC, så kan du sagtens hoppe på vandkøler vognen, hvis ikke, så er det mere eller mindre spild af penge hvis du har gode temps på dit nuværende setup...

En større PSU vil klart give mere luft til OC, og den nuværende PSU tror jeg er ca. liige på kanten til ikke at kunne klare meget mere. Gå evt. op i en 750 watter sså der er plads til yderligere udvidelse og opgradering i fremtiden.

Øh... hvor meget mere juice regner i med at systemet skal have ved OC her? Han har en AMD II X4 965. Alt efter hvilken revision, så er det enten en 140W eller en 125W TDP processor. Taget i betragtning af købstidspunktet er nu, så er det nok 125W, men lad os blot leget worstcase og sige 140W. Et 460 GTX med 1GB æder MAX 160W TDP, så processor og grafikkort har et MAX TDP på 300W (stadig mere realistisk at det er 285W, men whatever...)

For at lege med nogle runde tal, så giver vi hver HDD 10W og bundkort 20W, samt RAM 5W. Det er en ekstra 50W. - så er vi oppe på 350W MAX TDP.

Den strømforsyning er der nævnt på 550W skal derfor uden OC kunne give lidt over 60% af den opgivet ydelse for at holde systemet kørende under MAX belastning. Furmark og Prime95 kørende for fuld hammer! Det er et meget behageligt sted at ligge på en PSU, da det som hovedregel er ved 50% at den yder bedst, meeeeen... nu bruger man jo stort set ALDRIG din PSU til MAX - med mindre at man køre sådan nogle testsuites.

Fan speed vil bump fra 1000 rpm til 1250 rmp på den PSU ved max belastning, og udnyttelsen af den bliver dårligere efter dette punkt, hvilket også betyder mere varme og mere støj fra den, som vi går fra 60% til 80% udnyttelse, men det er jo også 110W mere fra 60% til 80%, hvilket denne 80 plus PSU uden problemer kan trække - så kommer han til at mangle meget mere end 110W mere pga. OC?

link til PSU: http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6641

• køling at ram gir ikke noget,du skal kun tænke på cpu/GFX glem alt andet
    på nogle Intel bundkort kan det fordel at køle NB,men ikke på AMD

Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
    køling at ram gir ikke noget,du skal kun tænke på cpu/GFX glem alt andet
    på nogle Intel bundkort kan det fordel at køle NB,men ikke på AMD

Øh? What? Manden spørger om en CoolIT ECO A.L.C. CPU Køler er overkill. Det er mig bekendt et closed-loop WC til processor. Der er ikke nævnt køling af andre enheder fra trådstarter side. Hvad taler du om og hvad er kontekst i forhold til tråden?

Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
    vand på AMD ,skal kun for at få den mere stille,gir ikke ret meget plads til eks oc,AMD skal havde voldsom køling.

En H50 på sådan en fætter og han kan få den op at rende en del mere end med stockkøler eller med sådan en som min Xtreme Freezer. Det kan helt sikkert anbefales og så ledes varmen også ud af kabinettet så du generelt set får en køligere pc - og lydløs ja :D

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H