ny cpu, pc vil ikke starte

  • Hej :)


    Min info:
    AMD Phenom2 Quad 955 3.2GHz AM3 S-940
    Asus m4n78 pro bundkort


    Jeg har lige købt en ny cpu til min bundkort, men min pc kan ikke starte op. Blæserne og alt kører men der kommer ikke et bip ligesom når jeg har den gamle cpu i og der kommer intet billede. Først da jeg flyttede jumperen til et Bios reset kom den ind i bios. Der står der at min cpu kun er 800 mhz og lige så snart jeg sætter boot til cd drive og den genstarter kommer det intet billede igen.


    Er der nogen der ved hvad jeg gør forkert?



    Hans

  • Tror du kan prøve og se om du kan trykke f5 og så boote op i vga tilstand.


    Har du kiftet bundkort ?? for så er der måske en kortslutning, men det betyder ikke at noget er gået i stykker skil det hele ad igen og prøv det på et bord. Hvis bundkort også er nyt.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog


  • Kunne ligne at dit bundkort skal have opdateret BIOS for at understøtte den nye CPU.
    Alternativt kan det også være varme relateret, hvis du f.eks. ikke har påført nyt kølepasta mellem køler og CPU.


    Hvis du er i tvivl om det vil fungere stabilt når du opdaterer bundkortets BIOS, så kan det være en ide at sætte den gamle CPU i mens du gør det og så skifte bagefter.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hvis man ser på listen over understøttede CPUer for det board kan det i øvrigt ses at ikke alle udgaver af den CPU er understøttet på alle revisioner af det board, så hvis det stadigvæk giver problemer efter du får opdateret BIOS, er det sandsynligvis derfor.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.