Et spg. om xbox 360 og arcade spil

• Jeg har overvejet inden for nærmeste fremtid at skifte min xbox 360 ud med en PS3 og tænkte på om en fremtidig køber kan komme til at drage nytte af arcade spillene der er installeret på maskinen?

Jeg ved at alle arcade spil har to licenser, en til konsollen og en til brugeren, men er lidt forvirret angående denne sammenhæng hvis køber fx. skal oprette en ny gamertag til sig selv?

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• De er bundet til brugeren der har købt dem.

Det med licensen på selve xbox'en, er noget lidt andet.
    Køber man fx en ny Xbox, skal du flytte licenserne over til den nye Xbox for at kunne spille fuld-versionerne offline.
    Har man ikke flyttet licenserne, skal man være online med den bruger der har købt spillet,
    for at kunne spille den fulde version.
    Ellers vil det bare optræde som en trial version.

• Tjah, de eneste undtagelser med arcade spillene er helt sikkert dem der fulgte med på Arcade disken i sin tid, samt Hexic der fulgte med harddisken da jeg købte den...

fandt ud af at det er i mod TOS'en at sælge XBLA spil videre, så må hellere lade være :P

• Det eneste du kan gøre rent teknisk er at få den gamle ejer til at flytte rettighederne til den nye Xbox, og lade hans konto blive på maskinen. Så kan du stadigvæk spille arcade spillene - såvidt jeg husker da. Vi gjorde noget lign. da min lillebror fik min gamle 360 som ikke var JTAG'et. :)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Det eneste du kan gøre rent teknisk er at få den gamle ejer til at flytte rettighederne til den nye Xbox, og lade hans konto blive på maskinen. Så kan du stadigvæk spille arcade spillene - såvidt jeg husker da. Vi gjorde noget lign. da min lillebror fik min gamle 360 som ikke var JTAG'et. :)

nu er jeg ikke meget for at give min gamertag videre (bl.a. kreditkortinfo)... tror bare jeg renser den for gamertags og profiler, der er alligevel en god stak spil med på diske, såeh... :D

• tråd bliver lukket da spørgsmålet ikke er aktuelt mere, fik en god deal på en ps3 og beholder xboxen :)

tusind tak for svar :rules: