Hej Alle, jeg har 2 X-box 360'ere. Den ene en Arcade, den anden en Elite. Jeg synes at have læst engang at det ikke er en hvilken som helst strømforsyning de bruger. Med andre ord, man kan ikke bare sætte PSU'en fra arcaden til Eliten og omvendt. Er der noget om snakken ?
Strømforsyning til X-360
-
-
Det har ikke så meget at gøre med om det er en arkade eller en elite..
Det har mere at gøre om hvilket chipset det er..
Xbox'ens cipset er blevet opgraderet en del gange siden den kom ud.
Så den bl.a. udvikler mindre varme, og bruger mindre strøm.Først kom Xenon, så kom Zephyr, dernæst Falcon, så Opus og til sidst kom Jasper..
Mange sites mener det næste chipset hedder Valhalla..Xenon og Zephyr brugte begge en 203 Watt strømforsyning.
Falcon og Opus bruger en 175 Watt strømforsyning.
Jasper, som er den nyeste i de "gamle" modeller (ikke slim) bruger en 150 Watt strømforsyning.
Men kan godt bruge en 203 Watt strømforsyning på fx. en Falcon og en Opus model.
Men.. Du kan ikke bruge en 175 Watt på fx en Xenon eller en Zephyr, da de jo kræver 203 Watt.De mest normale versioner herhjemme er den allerførste, Xenon og så Falcon og Jasper.
Måde man kan kende forskel på dem er lidt forskellig..
Men det nemmeste er at læse på strømforsyningen hvor meget strøm de levere.Er dine to ens, skal du selvfølgelig ikke tænke over hvilken du sætter til hvad.
-
1000 tak for det fyldige svar. Jeg kigger naturligvis på PSU'en...