Kan GFX dræbe mine skærme?

  • Hej tweak


    Jeg plejede at have et skærm setup med en 24" og 20" LCD. Da jeg kom hjem fra sommerferie oplevede jeg af min 24" havde problemer med at starte op. Den lille blå diode på tænd knappen ville bare stå og blinke langsomt kraftigere og kraftigere og efter noget tid ville der komme et billede på skærmen. Dette blev dårligere over den næste måneds tid og til sidst tog det omkring 45min-1h endtil der kom billede på skærmen.. så jeg smed den væk. Nu har jeg så kørt med min 20" som eneste skærm i et stykke tid, og nu begynder jeg også at opleve problemer med denne skærm. Det er ikke helt det samme som på den anden men næsten. Istedet for det kun er dioden der blinker så er det skærm billede, og så til sidst stopper det med at blinke og så virker skærmen som normalt.


    Det skal siges at 20" er 4år efterhånden men virker det bare ikke lidt mærkeligt at de 2 skærme får næsten samme fejl?


    Mvh


    Karse

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • har du prøvet at sætte skærmen til en anden maskine, og se om fejlen osse kommer der ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    har du prøvet at sætte skærmen til en anden maskine, og se om fejlen osse kommer der ?.


    Mvh
    Sam


    den gør det samme selvom den ikke er sat til nogen pc, den kommer ikke om med no signal eller hvilket signal den er sat til at kører med ovs.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

    Rettet 2 gange, sidst af Karse ().

  • én ting du kan gøre (nu hvor der elligevel ikke er garanti på mere), er at åbne skærmen og tjekke ledninger om de sidder som de skal og om der er viget visuelt anderledes ved de forskellige komponenter (en lup kan hjælpe). Hvis du kan se noget galt udover ledningerne, så er den til at smide ud.


    GFX kan som regel ikke brænde en fladskærm af, spændinger osv. er nøjsomt reguleret til nogle rimelig strikse standarder og ved forkerte Hz-indstillinger enten slukker skærmen eller kompenserer elektronikken selv for det. Det eneste der kan give GFX en LILLE smule af skylden er hvis du har kørt med samme gfx igennem hele perioden.


    Hvis de begge var billigere skærme, så kan det sagtens være komponenter af for ringe kvalitet. Hvis de ikke er lavet til at holde et vist pres, så kan der sagtens gå år før de fejler helt.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • heh mine skærme var en Samsung 206BW og en eller anden samsung 24" jeg ikke kan huske navn på jeg fik gratis :) hmm dunno hvad jeg skal gå efter nu så :p nok en LED skærm af en eller anden art, eventuelt en 120hz skærm! dog synes jeg det er neder at man ikke kan bruge pc 3D skræme til min ps3 så ville være fedt hvis det kom en der kunne på et tidspunkt

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro