• Hej med jer TWEAKS :)

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål men som har irrirteret mig noget på det groveste !

Når jeg starter wow op, ligger jeg med en FPS på omkring de 20 - 30 Full details minus shadows. Den er nede på dete næst dårligste i opsætning.
    Hvis jeg så ALT+TAB'er ud af spillet og går ind i det igen får jeg en FPS på 60+
    Dette skal jeg gøre ved hver loading screen jeg får ellers ligger min FPS nede på de 20-30 igen, nogle gange lavere, Specielt hvis jeg er i 25 mans runs.

Mit spørgsmål er så følgende: Er der noget jeg kan gøre for at få min FPS til at ligge deropaf?

Min computer SKAL kunne trække det, her er mine specs.

Intel Core i7 2,67 Ghz
    Nvidia Geforce GTX 295
    Hukommelse 6 GB Ram
    Disk plads 2 Tera

Håber i kan hjælpe mig..
    På forhånd tak :)

• Hvor i wow befinder du dig? Det er en kæmpe faktor for din fps.. Og præcist hvilke settings har du i video? Har du reduce input lag? det kan sagtens ødelægge din fps. Prøv at slå sli fra med dit gtx 295 hvis du ikke allerede har.

• Kasper1233 - Det er ligemeget hvor jeg befinder mig, ved godt det er fuldstændigt håbløst i dala..
    Men det er mere når man rammer en Loading screen (Da jeg er mage, sker dette jo jævnt tit)
    F.eks. hvis jeg melder mig i en BG. Eller en random HC. Så lagger det altid når jeg kommer ind, men hvis jeg tapper ud af spillet og derefter så ind igen, forsvinder lagget...

Jeg har Reduce Input Lag aktiveret. Kan teste det af, men hvilken forskæl skulle det gøre?

Jeg køre med SLI, da jeg spiller andet end wow. Som er meget mere krævende i grafik.
    Og der lagger jeg nemli ik' :-/

Jeg har prøvet at ændre i min Config under wtf. og tilføjet denne værdi.

SET processAffinityMask "255"

Dette hjalp lidt.... Men det er stadig ikke tilfredstillende...
    For at være sikret det hele køre som det skal, skal jeg TAB ud og ind igen ved hver loading screen.

• Ahh....faktisk er WoW mere krævende på CPU og RAM området. Du kan faktisk køre spillet med et ret ringe grafikkort så længe at processoren får sin ret. :)

Men ja, det lyder mystisk at du skal alt-tabbe for at få FPS'en op igen. Har du prøvet Customer Support? :)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Hej herr.mansen

Alle spil er krævende på hver sin måde :)
    Men jeg vil så sige at jeg gerne skulle have de computer spec's til at det ikke skulle lagge på den måde. Hvis min pc ikke ville kunne trække det ville jeg jo også have lag issues andre steder. Og at en alt + tab ikke bare løser problemet.

Jeg har tjekket div. Forums og ligende for at finde en løsning.
    Så valgte direkte at følge dit sidste råd.
    Kontakt customer support :)

Efter en time's vente tid sendte de mig en mail med en masse jeg skulle prøve at gøre i spillet. Er ved det sidste punkt nu hvor jeg skulle køre en full repair og reset af spillet. Så viste det sig at den ikke kunne fuldføre dette step fordi spillet var korrupt... Derfor er jeg nu igang med at downloade wow helt fra scarth igen >.<
    Øv øv.

Men jeg skal nok holde jer ajjour hvis jeg finder løsningen på mit problem ;)

• Syntes ikke jeg kunne se du har skrevet hvad OS du kører med, hvis det er Vista har du måske dit problem lige der.
    Jeg gik fra ~25-30 fps i Dalaran til 60 fps vsync med W7 :D.

Og ja, som så mange siger, WoW er virkelig afhængig af processoren. Du har en dejlig en af slagsen, og hvis du har mod på det kan du jo nemt clocke den op til 3,5 uden problemer, det pleger jeg at gøre hvis jeg frapser 25mans i 1920*1080, ellers bliver fps for lav ;)

• Hej Peterpc.

Jeg køre selvfølgelig med Win.7 Ultimate 64 Bit.

Windows Vista er en virus som fulgte med min maskine som jeg hurtigt skaffede mig af med.
    Har en licens hvis det var noget :P

Tak, har også brugt rigtigt mange penge på denne pc.
    Derfor det er lidt bittert at wow lagger, når det primært er det jeg spiller.

Jeg ved så ikke hvordan man clocker sin CPU op.
    Men hvis du ved hvad du laver, tager jeg gerne imod råd :)

Har nemli overvejet det mange gange, tør bare ikke da jeg ikke har forstand på det...

Sidder selv med en opløsning på 1680 * 1050 @ 75 Hrtz

• Ingen grund til at jeg fortæller hvordan da der er utroligt mange guides til hvordan man overclocker, en af de bedre:
    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=258756 ->
    http://www.techreaction.net/20…3-i5-and-i7-buyers-guide/ ->
    http://www.techreaction.net/20…-bloomfield-and-gulftown/

Husk at fastsætte volt'ene så de ikke står på noget "auto" så du selv styrer det, ligeledes har jeg altid QPI på x36 og pci-e til 100mhz, kan ikke fordrage når tingene står på auto :P
    Et godt sted at starte vil være meget standard: 1.2V vcore, 1.2V uncore, 1.5V ram. Alt efter dine ram skal du måske sænke multiplieren en tand.

Men alt i alt kommmer det også meget an på hvad model du har, 'D0' går "nemmere" noget højere end 'C0'. Modellen kan du se i cpu-z.

Men tag og læs http://www.techreaction.net/20…-bloomfield-and-gulftown/ hvis det har interesse ;)

• Peterpc - Det virker som en videnskab helt for sig selv. og meget risikabelt hvis man angiver en værdi forkert. Derfor tror jeg at jeg vælger at springe fra i frygt for at jeg vil lave en fejl.

Info om min PC.

CPU.
    CPU Name: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2,67 GHz
    CPU Code Name: Bloomfield
    Platform Name: Socket 1366 LGA

RAM.
    Kingston 4 * 2048 Mb
    DDR3 (PC3-10700) 667 MHz DDR3 1333

Graffik Kort.
    NVIDIA Geforce GTX 295 * 2 SLI udgaven.

• Har du installeret spillet fra bunden på den maskinen eller har du bare kopieret mappen over?

Uanset hvad ville jeg prøve at reinstallere spillet før jeg begyndte at bevæge mig ud i OC af CPU - hvilket virkelig ikke burde være nødvendigt med det hardware du har.

Er der installeret meget crapware på din maskine?
    Har du undersøgt om der er en speciel process der trækker resourcer når du har dette problem?
    Kører du med de nyeste/rigtige GFX drivere?

Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
    2x2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2 2GB
    Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

• Dropz - her er hvad jeg har gjort.

Først reinstallerede jeg spillet, downloadet from battlenet.
    Prøvede igen efter den var færdig, men stadigvæk samme fejl...
    Ingen addons velogmærket.
    Jeg besluttede mig så derefter at reinstallere mit os.
    Det var heldigvis ikke lige så hård en omgang som wow.
    Derefter prøvede jeg igen, det hjalp lidt....
    5 fps ca.

Det er de seneste driver jeg har fra nvidia. 286.xx

Jeg prøvede så noget andet som gav lidt mere i perf.
    Gik ind på nvidia. Og Downloadede deres nye beta driver til kortet.
    Dette gjorde spillet "lidt" bedre.
    Ligger på fra 30 til 55 fps i Dala nu.
    Men når jeg har testet det ydeligere skal i nok lige høre fra mig!

Oprindeligt indlæg af DjhallaAlle spil er krævende på hver sin måde :)
    Men jeg vil så sige at jeg gerne skulle have de computer spec's til at det ikke skulle lagge på den måde. Hvis min pc ikke ville kunne trække det ville jeg jo også have lag issues andre steder. Og at en alt + tab ikke bare løser problemet.

Nej selvfølgelig burde din maskine trække skidtet ordentligt. ;)

Oprindeligt indlæg af Dropz
    Har du installeret spillet fra bunden på den maskinen eller har du bare kopieret mappen over?

Uanset hvad ville jeg prøve at reinstallere spillet før jeg begyndte at bevæge mig ud i OC af CPU - hvilket virkelig ikke burde være nødvendigt med det hardware du har.

Er der installeret meget crapware på din maskine?
    Har du undersøgt om der er en speciel process der trækker resourcer når du har dette problem?
    Kører du med de nyeste/rigtige GFX drivere?

Nu er det eneste som WoW "installerer" udover selve spilfilerne altså kun information om Video/Audtio settings ingame. Og disse laver spillet helt selv efter behov ved opstart. Kopiering af spillet har intet at sige (Andre spil har dog ofte problemer)

Har du husket chipset (Motherboard) driverne? Disse kan godt betyde en del selv om man har de bedste grafikkortsdrivere. :)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |