V: XQ9770 m.m.

  • Jeg har været væk fra hardware ræset et stykke, så jeg kunne godt tænke mig et realistisk bud på, hvad mit system er værd.


    Årsagen er, at jeg måske kan købe en ny og lækker maskine gennem arbejdet :)


    I må gerne give en samlet vurdering samt en vurdering på delene enkeltvis.


    Mit system består af følgende:


    Bundkort: Gigabyte GA-EP45-UD3P.


    CPU: Intel QX9770.


    CPU køler: Thermalright Ultra 120 m. Papst - 4412 F/2 GLL - 120 mm.


    GFX: XFX 8800GTS XT, 320MB.


    RAM: 4 x 2048 MB, Corsair DHX, PC6400, C4.


    HDD: 5 x WD Raptor 74 GB i RAID0.


    HDD: 1 x Samsung SpinPoint 200 GB.


    PSU: Corsair HX620W


    Kabinet: Lian Li PC-V1010A.


    Der burde være kvittering på det hele.


    På forhånd tak.



    /Henrik

  • 5000 uden bøvl, det der er en feinschmecker maskine og pakket ind i Lian-Li, så bliver det altså ikke bedre.


    Den maskine der kan jo lege med oppe i I7 himlen uden, man skal skrue ret meget på den, så jo omkring de 5500 det er ikke helt ved siden af.


    Den trænger bare til et nyt GFX, så kan den maskine det næste lange stykke tid, uden bøvl.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet 2 gange, sidst af Ebo ().

  • Jeg takker for jeres input.


    Jeg synes selv, det er en lækker maskine. Det er rigtigt, at grafikkortet halter langt efter, men hvis man sætter et i af nyere dato, så kan den også følge med på gamersiden.


    Jeg får måske mulighed for at købe en iMac 27" og det tiltaler mig lidt. Er blevet lidt af en kontornusser, der ikke længere spiller, så tanken om en lækker skærm med en OK computer pakket ind i tiltaler mig altså :)



    /Henrik

  • kunne godt være intersseret i din cpu hvis du en dag splitter hele maskinen op og sælger den i dele. evt lave en bytte handel med min q9450, hvis vi kan møded face2face...