Langsom internetforbindelse :-(

  • Hey tweakers.


    Vi har for nylig fået 20/2 mbit hos Perspektiv bredbånd.
    Jeg er online på min stationære via netkabel og min kammerat er trådløs på hans stationær via trådløs usb dongle fra BELKIN (vist nok, jeg undersøger det lige i morgen tidlig...)


    Jeg har ik meget forstand på det, men jeg har fået at vide jeg burde trække det meste af hastigheden, men min download hastighed kommer sjældent over 8mbit, hvorimod min kammerats forbindelse er på 23mbit! :O


    Hans computer er WAY old, min er også et par år gammel. But still!
    Jeg ved der er mangel på informationer, så i må lige råbe højt. :$ (Og ikke mindst, hvad skal jeg lede efter for at finde en løsning? I computer, routeren eller hva pokker..)


    Og jeg har kørt alle former for spyware programmer og antivirus, der er intet at finde.. :s


    Vi er iøvrigt connected igennem en trådløs router/modem: Linksys WAG120N


    :rules:

  • Kør http://speedtest.net/ på din computer uden den laver andet overhovedet.
    Og link så resultat her.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Hej jeg gik ind og tog den der speedtest.


    Mit resultat blev 2.20 Mb/s
    ping 96 ms


    Jeg har Oister mobilt bredbånd 2mbit.
    Passer resultatet overens med min forbindelse?


    Mit problem er, at forbindelsen jeg har haft med Oister har fungeret acceptabelt de sidste 2 måneders tid. Men de sidste par dage er det som om at internethastigheden er faldet markant. Når jeg f.eks. skal se en video på youtube, så loader den ikke hurtigt nok til at jeg kan se den flydende, hvilket den ellers har gjort.
    Nu har jeg lige installeret WoW og er begyndt at spille, og der er min latency typisk på 300ms-2000ms.
    Hvad kan forklaringen være på mit pludselige fald i internethastighed? Jeg sidder præcis hvor jeg plejer at sidde med min computer, så det burde ikke havde indflydelse.


    EDIT: kan se at lige når jeg opretter forbindelse står den til 3 3g's forbindelse i et par sekunder hvor signalstyrke er 95%. men så ligepludseligt skifter den hen til noget HSPA hvor den kun er 75%??


  • Perspektiv bredbånd bruger xDSL teknologi, dermed er du også omfattet af de tekniske begrænsninger som teknologien har.


    Den primære begrænsning er at hvis du bor for langt fra den TDC central, hvor Perspektiv har deres DSLAM (eller TDCs hvis de lejer sig ind på deres der hvor du bor), så kan de ikke levere den fulde båndbredde, hovedreglen er at hvis du bor over 1km fra centralen skal du ikke regne med at få fuld båndbredde ud af linjen.


    Det jeg vil anbefale dig at gøre er at sætte det modem du formentligt har fået fra perspektiv til i stedet for den ADSL router du har købt og følge deres vejledning til hvordan du tilslutter det.


    Hvis du stadigvæk har problemer når din computer er tilsluttet direkte til det modem (med kabel), så tag kontakt til Perspektiv, så de kan undersøge din forbindelse.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • En anden ting er i øvrigt at når du bruger din egen router, så bør den finde ud af at du bruger ADSL2+(g.992.5) m. annex M, hvis du kan huske at du har sat den til noget andet bør du sætte den til det.


    Selvom de fleste modems og modemroutere har funktionalitet til selv at finde det der fungerer bedst.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.