Test af danske hardwarefora

  • Hvordan kan man på nogen måde tage denne test seriøst når manden har lavet 3766 posts i edbprisers' forum ?
    (og sjovt nok givet dem topkarakter)
    Er det mig der er tabt eller ødelægger det fuldstændig testeffekten ??


    flot test batman :]


    PS. og sjovt nok er det også det eneste sted han finder sin elskede PC-profil

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Hvordan kan man på nogen måde tage denne test seriøst når manden har lavet 3766 posts i edbprisers' forum ?
    (og sjovt nok givet dem topkarakter)
    Er det mig der er tabt eller ødelægger det fuldstændig testeffekten ??


    flot test batman :]


    PS. og sjovt nok er det også det eneste sted han finder sin elskede PC-profil


    Hmmm.... Er det bare mig, eller forsvandt den sidste rest af objektivitet i Hr. Buus'es test nu ? :]


    Talking about edbpriser.dk, som lige er gået tilbage til stenalderen med deres nye såkaldte design. Den er godt nok blevet elendig den side. Plejer at bruge den til at lede efter hardware, men det gider jeg da godt nok ikke mere. 5 stjerner til det gamle design og NUL til det nye.
    Dette har selvfølgelig intet med Hr. Buus'es test at gøre, men han kan da tage kritikken med hjem ;)

  • Min ydmyge mening:


    #1: Jeg vil give Søren ret i at er mangler kategorier her på tweak.dk/forum, det irritere mig meget at der ikke f.eks. er et forum der hedder køling. Og måske et par stykker mere, for at dele det lidt op. Det giver måske lidt extra arbejde til admins med fejlplaserede tråde, men admins er der jo så rigeligt af, så det skulle ikke være noget problem. ;)
    Ang. knapperne på forum? Der er jeg dybt uenig, knapper ser da ud som de skal. Og er placeret som på alle andre forums verden over.


    #2: At søren har svært ved at finde rundt på dette forum, forstår jeg så ikke. Det er præcis som alle andre forums, som der findes der ude. At det står på engelsk er bare et extra plus, da jeg betrakter engelsk som computer/internet sprog, og hader når div. Software osv skal oversættes til dansk.


    #3: Hvis man bare bruger 5 min. på forumet kan man se at der faktisk er separat pc-profil, også kaldet signatur, som igen er brugt på forums verden over.


    #4: At forumet åbner i nyt vindue går mig også på, men jeg starter så bare fra foumet i stedet for forsiden, så er det på plads. ;)


    #5: At siderne kan være tunge for en gammel PC, ja det er da bare ærgeligt, dette er et "Tweak" forum. Folk herinde sidder normalt ikke og tweaker deres PII'er. ;)


    Det var vist hvad jeg havde at sige om det, men ellers sjov test helt sikkert! :)
    Jeg forbeholder mig retten til at have lavet 10+ stave-/tastefejl... :D

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Hmmm.... Er det bare mig, eller forsvandt den sidste rest af objektivitet i Hr. Buus'es test nu ? :]


    Talking about edbpriser.dk, som lige er gået tilbage til stenalderen med deres nye såkaldte design. Den er godt nok blevet elendig den side. Plejer at bruge den til at lede efter hardware, men det gider jeg da godt nok ikke mere. 5 stjerner til det gamle design og NUL til det nye.
    Dette har selvfølgelig intet med Hr. Buus'es test at gøre, men han kan da tage kritikken med hjem ;)


    Jeg brugte normalt også EDBPriser.dk HVER gang der skulle købes Hardware. Men med deres nye forsøg på en side er glippet totalt. Nu springer jeg EDBPriser.dk over, og går direkte til de butikker jeg ved som er billige, og som jeg har handlet ved før.
    Ærgeligt EDBPriser.dk, fin måde at ødelægge en god idé på. :rolleyes:

  • Jeg vil gerne gøre opmærksom på hvad jeg skriver på første side af testen/artiklen (kald den hvad I vil):
    I flere fora var det muligt at indtaste sin oprindelige computers indhold i en særskilt side. Dette er en stor fordel, for så kan alle så hvad man ejer i forvejen, og man kan altid henvise til denne side når man har et problem med sin pc. De steder hvor det ikke var muligt at tilføje en fast pc-profil, indtastede jeg i stedet computeroplysningerne sammen med spørgsmålet. Det er et klart plus at have en fast pc-profil, for så behøver man kun indtaste den én gang. Alternativt tilbyder alle de testede fora også en fast signatur, som kan indeholde valgfri tekst. Her kan man også placere de vigtigste informationer om sin pc.
    Der er mange som har påpeget at man kan skrive sine pc-oplysninger i signaturen, og det gør jeg jo også opmærksom på selv. Det kommer ikke som nogen overraskelse for mig at signaturen kan bruges. Jeg er bare selv stor tilhænger af at dette kan gøres i en velstruktureret selvstændig side, og vurderer derfor dette vigtigt ift. bedømmelsen.
    Endvidre er EDBpriser ikke det eneste forum hvor man kan lave fast pc-profil på denne måde. Det ses i endnu mere detaljeret form på OverClocking.dk


    Et jeg ikke skulle være objektiv fordi jeg i flere år har været aktiv på EDBpriser må hver enkelt selv vurdere. Jeg kan kun sige at EDBpriser.dk ikke er det eneste danske hardwareforum jeg bruger, så jeg er absolut også tilhænger af andre fora. Det er jo heller ikke kun ros jeg giver EDBpriser. Bl.a. kommer jeg med et eksempel på situationer hvor jeg direkte fraråder at bruge det forum.


    Jeg vil igen minde om rammen for det hele ikke var en dybdegående test, men en vejledning for nybegyndere, så de kunne danne sig et overblik over hvor man kan få svar på sine spørgsmål.
    Desuden gør jeg i konklusionen opmærksom på at det er min vurdering der er gjort gældende, og det derfor altid kan anbefales selv at se hvad der tiltaler en mest, netop for at understrege at min holdning ikke nødvendigvis er den rigtige. Det står der:
    Denne test er et øjebliksbillede og er min holdning til de forskellige fora. Det er derfor altid fornuftigt selv at undersøge hvilket forum man synes tiltaler en mest.
    og
    Jeg vil gerne slutte af med at præcisere, at denne test er en personlig holdning til hvordan siderne fremstår for nye brugere på de forskellige fora, og hvilke problemer man kan løbe ind i. Jeg har fuld forståelse for, hvis nogen skulle have en anden holdning til sagen end jeg har.


    Håber dette gør det klart, at der er tale om en vurdering af de forskellige fora udfra deres umiddelbare indtryk. Nye brugere som læser artiklen vil da alligevel gå til det sted som tiltaler dem mest, og ikke hvad jeg mener er bedst.


    Edit: en nasty fejl havde indsneget sig i sidste afsnit. Nu rettet.


  • :ohmy: God - Hva' ska' man si'e . . . . Tjah måske: Jeg "bæger" med "fryd" mit brød. . . . .
    Mange vil sikkert sige - sikke dog en gang vås.
    Og det passer nok også meget godt. Desuden er det meget lig hvad alle de bortforklaringer der kommer omkring denne lille "ubrugelige historie" eller hvad man nu kan kalde den. For bruge den til noget fornuftigt, har jeg meget svært ved at få øje på. Der er så mange bortforklaringer og tåbelige postulater, at jeg har svært ved over hovedet at tage hele dette flop seriøst. Prøv igen mester - men gør det så ordentligt i stedet for. Ihf. hvis det skal bruges som en rettesnor til hvilket fora der er godt. Når man laver sådanne ting så skal det dælme laves ordentligt. Ellers kan man lige så godt lade være. For det resulterer kun i en masse flueknepperi og andet vås, som vi ikke kan bruge til en dyt :rolleyes:


  • Det er da godt nok ikke ordene du sparer på. ;)
    Som jeg ser det, kom du her ind og gav Tweak en ret middel karakter.
    Det er da helt ok, men du havde vel ikke forventet, at slippe usagt fra det ? ;)


    Sagt i bedste "The julekalender stil":


    How does it føles Søren with the længste artikles, to have the mob on your nakke
    and the næse between the tandhjuls ? Do you feel a little smule tweaked ?
    Uhh, that was a god sætning. Godt jeg lige wrote den ned. ;)

  • Quote

    How does it føles Søren with the længste artikles, to have the mob on your nakke
    and the næse between the tandhjuls ? Do you feel a little smule tweaked ?
    Uhh, that was a god sætning. Godt jeg lige wrote den ned.


    Bestemt humor det der, og så tidligt på morgenen / sent på aftenen :))

  • Quote

    Originally posted by DEEF


    Jeg brugte normalt også EDBPriser.dk HVER gang der skulle købes Hardware. Men med deres nye forsøg på en side er glippet totalt. Nu springer jeg EDBPriser.dk over, og går direkte til de butikker jeg ved som er billige, og som jeg har handlet ved før.
    Ærgeligt EDBPriser.dk, fin måde at ødelægge en god idé på. :rolleyes:


    Ja designet er også noget hø efter min mening ... Det var ganske fint som før, så hvorfor lave om på det ? ..


    Det eneste positive er al den information der nu står om produkterne, men kunne man ikke have haft det i det gamle design ?


    :boxed:

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Det er da godt nok ikke ordene du sparer på. ;)
    Som jeg ser det, kom du her ind og gav Tweak en ret middel karakter.
    Det er da helt ok, men du havde vel ikke forventet, at slippe usagt fra det ? ;)


    Hehe, narj usagt er det vidst ikke gået :)


    Nå ja, synes ikke du skal tage alt hvad der bliver sagt som mega negativ kritik, men som en lille "lærestreg" ... Man kan jo tage ved lære af tingene og se hvad man så kunne gøre bedre til en anden gang :)

  • Jeg havde ikke regnet med at gå usagt fra det. Det er da også langt mere interessant at se debatten her, end hvis jeg havde givet 6 stjerner, så alle bare havde tænkt "Hurra" for sig selv.
    Jeg står ved det jeg har skrevet om Tweak.dk, men jeg er da imponeret over den store respons det har givet her på siden. Meget af det kan jeg jeg måske bruge senere hen, men jeg har dog ingen planer om at gentage en lignende forumtest i fremtiden (mig bekendt er jeg også den eneste som har vovet at lave en). Men jeg kan nok finde på noget andet kontroversielt;-)

  • Quote

    Originally posted by sorenbuus
    Jeg havde ikke regnet med at gå usagt fra det. Det er da også langt mere interessant at se debatten her, end hvis jeg havde givet 6 stjerner, så alle bare havde tænkt "Hurra" for sig selv.
    Jeg står ved det jeg har skrevet om Tweak.dk, men jeg er da imponeret over den store respons det har givet her på siden. Meget af det kan jeg jeg måske bruge senere hen, men jeg har dog ingen planer om at gentage en lignende forumtest i fremtiden (mig bekendt er jeg også den eneste som har vovet at lave en). Men jeg kan nok finde på noget andet kontroversielt;-)



    :)


    Du ville da ellers være den perfekte til en ny test engang, du har alle erfarringer om hvad man skal gøre og ikke gøre ;)

  • Quote

    Originally posted by sorenbuus
    Jeg havde ikke regnet med at gå usagt fra det. Det er da også langt mere interessant at se debatten her, end hvis jeg havde givet 6 stjerner, så alle bare havde tænkt "Hurra" for sig selv.
    Jeg står ved det jeg har skrevet om Tweak.dk, men jeg er da imponeret over den store respons det har givet her på siden. Meget af det kan jeg jeg måske bruge senere hen, men jeg har dog ingen planer om at gentage en lignende forumtest i fremtiden (mig bekendt er jeg også den eneste som har vovet at lave en). Men jeg kan nok finde på noget andet kontroversielt;-)


    he he men se det fra vores side . Du har skrevet flere posts på edbpriser end de fleste har på tweak. Derefter går du hen og vurderer vores forum som "ikke så godt" og dit eget forum som fantastisk .


    Har det lidt på den måde at det ville være det samme som at sige :


    Hol.dk = 0 stjerner (fordi det ikke er tweak)
    Tweakup = 1 stjerne (stjernen fordi navnet minder om tweak)
    Tweak.dk = fantastisk forum fordi jeg er moderator og har brugt det sidste år herinde


    Ja jeg ved det er et plat eksempel jeg er kommet med, men mener det samme om din test - sry

  • Nu har jeg selv været på edbpriser.dk's forum før jeg startede her på Tweak.dk.


    Min mening er at man ikke kan bygge et forum op omkring et så latterligt regelsætsom det efterhånden er blevet til.


    Hvis man har et spørgsmål kan jeg jeg garantere at man får hurtigere og bedre svar her end hos edbpriser, hvilket overraskede mig da jeg skiftede.


    Vi er mange der er enige om at Hol.dk ikke lige er det mest seriøse, og derfor vil jeg ikke dolke dem.... de er dog gode at sælge ting hos ;)


    TweakUP er ok, men præget af mangel på viden i mange tilfælde.


    Overclocking.dk er helt ok efter min mening, masser af nørder med gode svar.


    Edbpriser......... X( Ja min erfaring siger mig at man for det første ikke får svar før efter et stykke tid, grundet mangel på ekspertise. Jeg føler at det er yderst konkurrencepræget og at man ikke har en god offtopic sektion hvor brugerne bare kan hygge sig.


    Jeg gider heller ikke at plapre om hvor godt vores forum er i forhold til alle andre, for det er er jo selvsagt at man bedst kan lide det man skriver i. Jeg fortæller bare om min erfaring som viser at dette foprum giver hurtige og korrekte svar (i de fleste tilfælde) og der er et godt kammaratskab, hvilket udgør en stor forskel.

  • Som nogen nok ved, så er jeg tidligere moderator på EDBPriser ...


    Så blev jeg fucked af deres crew (de ansatte, nærmere en bestemt som stod som kontaktperson).
    Jeg blev svinet til og det hele ... Men det er en længere historie ...


    Lasse (her fra Tweak), var på det tidspunkt også på EDBPriser og han tilbød mig et "job" her på Tweak.
    Og for da helt kæft, hvor jeg er glad for det! Tak Lasse! :clap:


    Tweak er et meget bedre sted en EDBPriser, efter min meming (det er selvf. grundet min egen erfaring derfra!).


    Og Søren Buus, alt respekt til dig, vi arbejde godt sammen dengang, men du kan ikke lave sådan en test uden at blande følelser ind i det.
    For at lave sådanne en test, så burde du være en helt ny bruger uden erfaring fra nogen sider.

  • Yep Ulrik jeg husker tidligere tiders gode samarbejde! Men jeg er glad for at du er kommet videre fra den situation du stod i.


    Reglerne på EDBpriser er der mange som ikke kan li', men det drejer sig nok kun om den ene: ingen forhandlernavne. Den er helt unik for de fora jeg kender, så er kan man ikke med den, er det helt klart bedre at finde et andet sted.


    Jeg mener ikke det er det store problem at jeg skriver en mindre test til begyndere, som har til formål at give et overblik. For når jeg samtidigt gør udtrykkeligt klart at det netop er min personlige holdning der danner grundlag for mange vurderinger, så er der ikke en eneste læser som ikke er klar over, at de selv skal tage stilling. Jeg kan ikke gøre det for dem.


    For lige at runde hjørnet med en gentagelse af testen, så tror jeg bolden skal kastes videre til nogen som sidder med viljen og ressourcerne til at lave en kæmpetest. Men alt i alt mener jeg ikke det tjener noget formål, for alle os "hardcore" brugere har alligevel for længst besluttet os for, hvilke steder vi elsker/hader. Jeg har i hvert fald ikke forventet at jeg vil få en eneste inkarneret bruger til at skifte pga. min lille artikel.

  • Quote

    Hol.dk - Total useriøse drengerøve der hverken tænker klart eller rigtigt (kun sjældent)
    edbpriser.dk - vidste ikke engang at de havde et forum. men er der bare den samme seriøsitet og oprigtighed som der er i varebedømmelserne siger jeg bare wuhuuuu (IRONISK)



    Plukker lige de to mest iøjnefaldende - HOL er rodet useriøst og barnligt - OG ligesom dig vidste jeg sgu heller ikke at EDBPriser har et forum - men igen hvis standarden i forum er som i bedømmelser - hvor det mange gange ikke er relevant det der står "Jeg kender en som har - Køb ikke denne varer hos X-forhandler - for de er for langsomme - Jeg synes det er noget lorte HW og det synes jeg fordi ???" og videre i samme rille.


    Konklusionen må være : :ban: de andre for : :rules:

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Sagt i bedste "The julekalender stil":


    How does it føles Søren with the længste artikles, to have the mob on your nakke
    and the næse between the tandhjuls ? Do you feel a little smule tweaked ?
    Uhh, that was a god sætning. Godt jeg lige wrote den ned. ;)


    aah, good one Hansi, maybe we kan use that in another afsnit ;) :))


    ...og så er'ed fårræsten weekend, - Det bår' dæili' ! :D