Tip til HTC Hero ejere: VillainROM!

  • Fik for en uge siden nok af hvor sløv min HTC Hero var på trods af den langt om længe ventede Android 2.1 opdatering. Jeg faldt så over at man kunne få Froyo (Android 2.2) på den vha. en custom ROM, og her blev jeg henvist til VillainROM teamet som bl.a. udvikler på en ROM kaldet FroydVillain der er en 2.2 portet til HTC Hero.


    Processen med at roote sin telefon, og installere ROM'en tog mig et par timer da der er en del steps at gå igennem og læse på inden man gør det allerførste gang, men det lykkedes og er faktisk ret nemt at gå til.


    Resultat? Jo jeg kører pt med FroydVillain 1.4.4 og det har I DEN GRAD pebbet min telefon op. Man må sige farvel til alt der hedder HTC Sense og direkte Facebook integration, men der er udemærkede alternativer indbygget og oveni får man meget bedre ydelse og batteritid. Desuden er der rigtig mange ting der kan indstilles efter ens egen smag, og man kan endda under og overclocke hvis man har mod på det.


    Inden længe udkommer FroydVillain 1.5 som skulle være endnu bedre, så det glæder jeg mig meget til, og når man har kørt hele processen en gang, er det super nemt at ligge en ny ROM ind.


    Jeg vil i hvert fald anbefale folk med den givne telefon at overveje sådan en custom ROM, da det efter min mening har givet mig en helt ny telefon. Der findes mange forskellige ROMs, men jeg er rigtig tilfreds med denne, og folkene bag den lyder som om de ved hvad de laver.


    Links:


    VillainROM.co.uk


    Begynder guide (step by step)


    [Blocked Image: http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-sf2p/hs306.ash1/23293_111890548855272_8538_n.jpg]

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Yup så flasher man bare en stock ROM, intet problem :)


    FroydVillain 1.5 er netop udkommet, så den smider jeg ind hurtigst muligt hvilket nok først bliver mandag :(

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2