8800gtx og strøm.

  • Har købt 2 8800gtx her på tweak som jeg modtog torsdag. Problemet er bare at de ikke vil køre i sli uden pc slukker helt ned uden at boote op igen. Begge kort kører fint når sli slåes fra i nvidias controlpanel bortset fra enkelte pixel fejl i ati tools på begge når de kører std. Min psu er en fortron epsilon FX700GLN mener den er på 30A. Som har kørt fint med quadro fx 4800 sli og 5800sli samt 480sli. Men de 8800gtx vil den bare ik køre med trækker de virkelig så meget mere end de andre eller er de defekte skal siges at de hviner piver helt vildt de overdøver alt andet i pcen.. Har prøvet kun at køre med 1 hard og alt lys og gejl pillet fra og den slukker stadig. Det er samme sted hver gang i feks. 3dmark06 er det hver gang i samme test med båden og dragen. I 3d 2001 er det hver gang ved 3 sidste test. Da jeg kører 2 stk 3x120mm radiatorer samt en på 2x120mm i bunden og temps på 27 på mobo ca 50 på cpu og maks 72-72 på 8800erne som er på luft er jeg sikker på fejl må være på kort(ene) el. Psu siden man kan sætte 4 andre kort i uden den laver rav i den


    Resten af sys.


    XFX 790i ultra sli
    E8400 4.2ghz 1.35v
    2x2gb ddr3 patriot 1800mhz 2v
    5x500gb sata
    fan control.
    4xcatoderør
    8x120mm blæser led
    1x140mm blæser
    pumpe


    Den her:
    http://www.tweak.dk/computer/casemod.php?caseid=27.


    Og HAR prøvet alle drivere. Det har kørt fint et års tid med 5800sli samt et godt stykke tid med 480sli uden probs overhovedet det først efter de 88er er kommet i den flipper.
    Men kan det virkelig være rigtigt den psu ikke har power nok? Har søgt på nettet og kan se der er flere der har samme problem med langt større psuer.


    Damn der er godt nok lidt tekst. Men er der andre som har oplevet dette som har en evt. Løsning?