Hvilken tv-udbyder?

  • Min far er godt træt af at måtte undvære diverse sportskanaler som f.eks. 3puls og eurosport2.
    Lige nu har han fællesantenne, og her kan man jo hverken vælge til eller fra.


    Så jeg har lovet at finde ud af hvilket abbonnement der giver bedst mulighed for at til- og fravælge bestemte kanaler, og hvor både de gængse kanaler og sportskanalerne er mulige.


    Han vil også gerne kunne se pay-per-view kampe.


    En anden ting der i samme omgang ville være godt, er boksen som følger med til abbonnementet. Han vil gerne at den har harddisk optager og pause-funktioner så han kan optagere flere ting ad gangen, samt pause live udsendelser.


    Jeg har ingen forstand på dette og er klar over at det er lidt individuelt og uspecifikt, men jeg vil gerne høre hvis der er nogen her med gode erfaringer.


    tak

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Hvis i ikke har nogle former for tilvalg eller andre pakker med de omtalte kanaler på jeres
    fællesantenne, så er det jo nok parabol vi snakker om..


    I kan jo ikke bare vælge frit mellem Stofa, YouSee osv osv. hvis de ikke dækker jeres område.

  • Tjaa... hvis fællesantennen ikke helt dur, så kan jeg kun se 3 muligheder: Parabol (som bubbi nævnte), Boxer DVB-T TV (over radiosignalerne i luften) og IPTV.


    Parabol, der er vist Viasat og Canal Digital, de er så vidt jeg ved begge kendt for at man skal købe store pakker med en masse kanaler man typisk ikke har brug for.


    DVB-T, der er kun Boxer, jeg ved ikke om du kan få en så avanceret Tuner boks, men man kan i hvert fald få en boks med harddisk optager, det skulle være muligt at vælge de kanaler man har lyst til hos Boxer, men jeg kender ikke lige omfanget af det.


    IPTV, der er så vidt jeg ved et par udbydere, TDC, Telia og Perspektiv Bredbånd, skulle alle tilbyde det, (der kan dog sagtens være flere), det kræver naturligvis en internet forbindelse fra en af disse udbydere og det er sandsynligt at internettet bliver "langsommere" når IPTVet er i brug.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Nu kan man bestille ekstra kanaler ved Vejen antenne forening, ved at snakke med dem, prøv evt at tage ned til dem i morgen aften, når der er open by night ned i byen, så kunne du jo se om din far ikke kunne få dem via det, en af mine venner har fået en hel stak ekstra kanaler ved det.

    PC: MSI Z77A-G43, i5-3570K, 16 GB PC3-12800, 2GB 660 GTX Ti, HDD 1 :Corsair force 3 120 GB, HDD 2 :WD 500 GB, 27" Philips 273V/22" Dell, Vista x64.
    Server: i5-3570K,16 GB PC3-16000, 5x3TB WD + 3 x 2 TB WD, Linux
    WDTV HD,250GB XBOX 360 Samsung TAB2 16GB, 300/300 Fiber.