Maskinen fryser, somme tider...BLA..

  • Havde det været din CPU, så var den slet ikke startet op overhovedet. En CPU er simpel, enten virker den eller osse gør den ikke, den kan ikke bare virke "lidt".


    Prøv lige og se om CPU, ram får de volt, som de skal have, det kan du se med cpu-z


    http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html


    På første side kan du se hvilken volt indstilling din CPU får, ca. midt på siden.


    Under fanebladet SPD kan du se hvilke volt, som dine ram får og det skal osse passe jfr. de specs, som passer til dine ram.


    Har du flere ramblokke siddende i maskinen, så prøv lige og starte op med kun 1 ramblok isat og se om maskinen er stabil, er den det, så skift blokken ud indtil maskinen går ned igen, så er der stor sansynlighed for, at den blok er defekt.


    Du kan osse chekke dine ram med memtest86


    http://www.memtest.org/


    Brænd iso filen ud på en cd og boot op på den, og lad testen køre igennem, er der fejl på nogle af blokkene, så vil det vise sig der.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej Ebo


    Tak for svaret, men i aftes skete der noget som gav mening. Jeg gik ud og købte mig et nyt bundkort(200kr nyt men uden æske og div) satte det i og kunne slet ikke få gang i dyret, brugte et par timer på at få det til at starte og tjekke ledninger osv. på et tidspunkt slog det mig at der lugtede en lille bitte smule, tillagde det dog ikke det store da jeg har min nye antec fra en kollega der har købt ny, men det slog mig at hvad nu hvis den nye/gamle psu var ved at stå af og det var derfor. Så endnu engang ud med psu og i med den gamle, power on og der var strøm:-) nu kunne jeg imidlertidig ikke få den startet op uden BSOD men det var jo også et nyt MB, så her måtte jeg også tilbage til udgangspunket og skiftede også dette til det gamle, og så kørte alt, med undtagelse af at den igen går ud ved belastning, derfor prøvede jeg at fjerne den helt store strømsluger, grafikkortet, og igang igen med kun onboard kortet(128mb dedikeret) og selv om det er totalt skod, så kan jeg nu starte feks counterstrike, call of duty 4 op og "spille" dem uden den crasher, når jeg siger "spille" er det jo fordi det ikke kører sindsygt godt med det onboard, men det kører uden prob.


    Kan der overhovedet være tvivl om at det nu SKAL være den p.... PSU, jeg kan vel ikke have over set noget nu?

    Venlig hilsen


    Pacman911


    Motherboard A-N78HD, 2 GB kingston Hyper X 6400 2,0V, Palit GTS250 Green 512MB DDR3, PSU Antec TP 650W, 750 GB Samsung HDD Sata. Amd Athlon 64x2 5000+ (2,6 Ghz)