Summen/brummen ved afspilning af videofiler

  • Hej Tweak.
    Jeg har et problem med min computer, når jeg afspiller videofiler. Med jævne mellemrum kommer den med nogle korte, høje brumme/summe-lyde i højtalerne, og billedet hakker. Problemet opstår både i VLC og WMP. Jeg mener også, jeg oplevede det et par gange, da jeg spillede wow for nogle måneder siden. Jeg har prøvet forskellige audiokabler, headsets og lydudgange (der er både en foran og bagpå), fordi jeg troede, det var her, den var gal, men det har ikke hjulpet. En opdatering af driver til grafikkortet hjalp heller ikke, så jeg er lidt på bar bund. Den gør det ved alle filtyper, og også hvis jeg afspiller en dvd direkte på computeren, så det burde ikke være selve filen, der er dårlig. Nogen forslag?

  • Det kan jo være rigtigt mange ting, jeg har selv oplevet noget der måske minder om det, hvor computeren kortvarigt frøs med jævne mellemrum, dengang var det pga. intel havde nogle issues med AHCI og drivers.


    Det er sikkert ikke det samme der forårsager problemet, men du kan prøve at hente programmet DPC Latency Checker: LINK


    Hvis der kommer nogle store spikes, så er der noget der tyder på at du måske kan have driver/hardware problemer.


    I mit tilfælde hjalp det at opdatere BIOS og chipset driver/SATA driver, men det behøver ikke at være det der giver problemer for dig.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.