Blande billeder sammen fra 2 kameraer

  • Jeg har været på ferie hvor jeg har taget ca 250 billeder på et kompakt kamera og ca 250 på et spejlrefleks. Jeg vil så gerne blande dem sammen, men stadig have dem lag tsammen så de kommer i rækkefølge efter tidspunkt. Bare så man ikke springer rundt i dagene når man skal se billeder.


    Desværre er der lige det tiden ikke har stået rigtig på nogen af kameraerne. Hvad skal jeg gøre?

  • Jeg mener nu at datoen under alle omstændigheder ligger i filoplysninger - om du har sat dato på eller ej.


    Jeg ved ikke om du har prøvet, men i den mappe hvor dine billeder ligger trykker du på -->vis-->arranger ikoner efter-->billeder taget d.


    Så skulle de gerne poppe op i rigtig rækkefølge.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fruitloop
    Jeg mener nu at datoen under alle omstændigheder ligger i filoplysninger - om du har sat dato på eller ej.


    Jeg ved ikke om du har prøvet, men i den mappe hvor dine billeder ligger trykker du på -->vis-->arranger ikoner efter-->billeder taget d.


    Så skulle de gerne poppe op i rigtig rækkefølge.


    Ja det gør de faktisk kan jeg se, men har fundet ud af at det ene kamera var af uforklarlige årsager :oops:tidsmæssigt var sat 50 min foran det andet......øv!

  • Der findes et program som hedder Photo Mechanic (30 dages fuld prøvetid), som kan korrigere tidspunktet på en gruppe billeder.


    Jeg bruger det til netop det du omtaler - jeg finder tidsforskellen mellem billederne udfra et par stykker, som jeg er sikker på er taget nogenlunde samtidig og korrigerer så tiden.


    En anden smart ting ved programmet (well, der er mange smarte ting) er at du senere kan navngive billeder med datoen først, så den automatisk sætter billederne i tids-rækkefølge.


    -- BenCarl