Laptop til HD studie

  • Hej Folkens


    jeg står i den situation at jeg fra 1. september skal starte HD på uni. I den forbindelse ønsker jeg at købe en ny laptop.
    Laptoppen skal primært anvendes til studie, så batteritiden er vigtig, men udover skal jeg også kunne bruge den i fritiden, hvor den primært vil være tilsluttet mit tv.


    jeg overvejer at købe en docking station til når jeg anvender den i hjemmet, men er det noget, som kan anbefales når det kun skal sluttes til anlæg samt tv?


    Jeg har hørt ud i byen at, hvis man har trådløst netværk med fx 20 m/bit, så skal man være opmærksom på at finde en computer, som kan modtage så høj en hastighed? Ved ikke om det er sandt og i så fald, hvad skal jeg være opmærksom på?


    laptoppen må koste omkring de 10.000 kr og skal som minimum have en 15"


    Håber i kan komme med nogle forslag på forskellige laptops?

  • Her er lidt og vælge imellem


    http://www.mm-vision.dk/produk…oteVision&type=notevision


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ærligt, hvis dit budget lå lidt højere, kunne du få en macbook 15' - hvis du er til mac eller kunne blive det. Batteri-tiden er virkelig god, solid maskine, Super nice mediecenter(Du kan købe en lille fed remote til ingen penge). Og ikke mindst stabil med minimal risiko for vira og spyware.



    Ellers har jeg gode erfaringer med Lenovo som laver driftsikre maskiner. Denne er rimelig kraftig og burde at holde batteriet relativt godt.


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=816663

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Kig på en Dell Studio XPS den er virkelig lækker og har ingen problemer med min også 1080p skærm er også bare mega lækker og kan holde størm i ca 4timer med i5 520

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

    Rettet en gang, sidst af Blackbrizz ().