Problemer med opstart

  • Go'aften til jer derude..


    Jeg er stødt ind i et problem med min stationære..
    I går aftes hvor det jo lynede og tordnede, valgte et af lynene at slå ned i den bygning jeg bor i. Det resulterede bl.a. i at min fladskærm slukkede, og ikke var til at tænde igen..


    Nu har jeg så købt en ny skærm (Samsung Syncmaster P2250), så jeg i det mindste har noget at se på igen :P


    Problemet er nu istedet at den ikke gider at starte op. Dvs. når jeg tænder, opfører går det hele som det plejer, lige indtil den når til dette velkendte billed:


    [Blocked Image: http://www.simplehelp.net/images/boot_windows_faster/boot_faster00.png]


    ..Her når de blå tern at køre igennem et par gange, indtil de fryser, og så bliver det billed ellers stående sådan.


    Jeg tænker lidt på om der er andet end min gamle skærm der kan have kortsluttet( ? ). Jeg har fx bemærket at en af mine USB-porte i kabinettet heller ikke virker længere.


    Kan nogen hjælpe mig? :(



    PS. Jeg har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand, hvilket ikke er noget problem.

  • Mon ikke det er bundkortet den er gal med siden usb portene ikke virker? Eller sidder de i fronten af kabinettet dem du snakker om?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Jeg ville starte med at køre en test af dine RAM, med memtest86+


    Hvis den ikke finder nogen fejl ville jeg teste din harddisk hvor dit OS ligger, med det værktøj som producenten stiller til rådighed på deres hjemmeside.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Jeg ville starte med at køre en test af dine RAM, med memtest86+


    Hvis den ikke finder nogen fejl ville jeg teste din harddisk hvor dit OS ligger, med det værktøj som producenten stiller til rådighed på deres hjemmeside.


    Tror osse lige som RTM at det er dine ram som har taget skade af det volt boost, de er de altså ikke glade for.


    Det virker bare "sjovt" når du skriver at du kan starte den op i fejlsikret tilstand og ikke i normal tilstand, prøv lige at geninstallere dine chipsæt drivere og reset din bios, måske kan det få de hikups til at forsvinde.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.