service. hvor lang tid?

  • Ville bare lige vide om der ikke er en grænse for hvor lang tid en forhandler må bruge på at teste defekt hardware. Jeg sendte mit radeon kort ind til et lille tjek fordi min comp hele tiden slukkede skærmen, det er nu 2 måneder siden jeg har set mit kort sidst!!!
    kan det passe han må bruge så lang tid?

  • Forbrugerstyrelsen omkring e-handel siger at det skal repareres inden for "rimelig tid".



    Om udtrykket "inden rimelig tid"
    Hvis sælger vælger at reparere eller ombytte en defekt vare, skal det som nævnt ovenfor ske "inden rimelig tid".


    Hvad der er rimelig tid afhænger af en række forskellige omstændigheder, f.eks.:


    * om der er tale om en simpel fejl, en periodisk fejl eller en fejl på en teknisk kompliceret vare
    * om det er vanskeligt at skaffe reservedele
    * om varen skal sendes til udlandet eller lignende
    * om du har et særligt behov for varen
    * om sælger for egen regning stiller en erstatningsvare til din rådighed og
    * om det er første gang varen er til reparation


    Som tommelfingerregel kan man sige, at sælger kun har et enkelt forsøg, når det gælder fejl, der er enkle at finde og reparere, mens sælger kan have flere forsøg, når der er tale om f.eks. periodiske fejl i teknisk komplicerede varer. Hvis afhjælpning sker hurtigt, kan dette tale for, at sælger får flere forsøg, end en sælger der er lang tid om at reparere.


    Reparerer eller ombytter sælger ikke inden rimelig tid, kan du


    * hæve købet
    * kræve et passende afslag, eller
    * hvis sælger kun har tilbudt reparation kræve ombytning (medmindre det er umuligt for sælger at ombytte)
    * lade manglen reparere hos en anden på sælgers regning

  • Quote

    Originally posted by k@fka
    meget fint, men hvad er "rimelig tid" så?


    er 2 måneder rimelig tid?


    Det smarteste du kan gøre er at ringe til forbrugerstyrelsen og spørge dig frem ;)


    Når vi snakker E-handel kan du finde hjælp her

  • Jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvilken forhandler det er ?
    Er i hvert fald ikke et sted jeg ville handle så. ;)