Konsol tilsluttet PC monitor.

  • Ville vide om der er en form for boks, som jeg kan tilslutte min konsol (ex xbox el. wii), min computer, og min skærm til.
    Så jeg frit kan skifte mellem om skærmen skal være tilsluttet konsol eller pc, istedet for at skulle skifte stik ud hver gang.


    Har en 22'' Samsung Syncmaster 2233bw


    På forhånd tak for hjælpen :)


    EDIT:


    Fandt lige denne her , nogen ide om den virker? Eller om der findes noget lignende muligvis billigere.

  • Så længe at signalet du prøver at skifte imellem er analogt, så skulle der ikke være nogle problemer. Mén jeg syntes svagt jeg kan huske at visse HDMI skiftere ødelægger signalet og gør det umuligt at sætte udstyr sammen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg gør i hvert fald det at min computer er sat til dvi stikket i skærmen, mens min xbox 360 er sat til vga (med vga kabel der kan købes til), så bruger jeg selve skærmen til at skifte...


    det er dog kun holdbart hvis comp. højttalerne kan tage 2 inputs


    Man kan i hvert fald få VGA switches og HDMI switches (de skal dog være godkendt til HDCP)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    det er dog kun holdbart hvis comp. højttalerne kan tage 2 inputs


    Som foxx lige nævner noget med højtalere, så vil du nok gerne have lyd med. Er der højtalere i din skærm? Ellers skal du købe et headset til konsollen eller nogle usb højtalere

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233


    Hvordan virker det? Kan ikke helt se hvordan det kan tilsluttes en ps3, men ville da være rart at vide


    med xbox360'erens vga stik får man en 2x phono til minijack med, så der kan det sikkert bruges til alm højttalere.


    mht. til en ps3 kan du smide en hdmi > dvi adapter på og bruge ps3 > phono/SCART kablet til lyd, du kan godt samle alle stikene til 1 højttalerindgang, det kan godt give ganske lidt loss mht til lydkvali og en smule mere støj afhængigt af dit setup

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • De to phono udgange som Xbox'en smider ud kan tilmed konverteres (in)direkte over til et par hovedtelefoner uden at de skal forbi et TV eller forstærker. Har jeg selv gjort da jeg ikke har en HDMI version :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |