Kan ikke finde NAS server

  • Har lige købt en NAS server fra en kammeraet (Buffalo LinkStation Live), men når jeg prøver at installere den siger den at den ikke kan finde den...


    Har kigget lidt på nettet og kan ikke rigtig finde noget.


    Router er en Airport Express fra Apple og den sidder i en switch sammen med AE'eren ..

  • Kan du ikke gå ind og chekke hvilken port den bruger, der måske skal åbnes ? ... Syntes nemlig og kunne huske en på arbejdet også havde en Buffalo, hvor en lukket port var problemet.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Eftersom du skriver at du har købt den af en kammerat, antager jeg at han brugte den før.


    Derfor kan det tænkes at den NAS har været opsat i forhold til hans netværk, det kan være derfor du har problemer.


    Du kunne starte med at resette den (hvis det er muligt naturligvis), hvis du ikke har gjort det allerede

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hvis den er helt resat, så har den sandsynligvis fået tildelt en IP af din router.


    Du burde kunne logge ind på din router og se hvilken IP adresse der er blevet tildelt til den, da den sandsynligvis har et webinterface kan du forsøge at tilgå den via denne i en browser.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Som sagt kan jeg intet gøre, da jeg ikke kan se den nogen steder, kan ikke installere noget fra cden heller, den kan simpelthen ikke finde den.. men prøver med en anden router og ser om det virker..

  • Fra http://cdn.cloudfiles.mosso.co…-Pro-Manual-v1.7-web.pdf:


    Quote

    If DHCP is disabled and an IP Address is not set manually, it will default to 192.168.11.150.


    Så det er nok der du skal finde den.


    Du kan eventuelt starte med at pinge 192.168.11.150


    Edit: der står også lidt her:
    http://www.tomsguide.com/us/bu…-review,review-794-3.html


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    Ja det gør jeg.. Modem > Switch > Trådløs router og NAS'en, så burde jeg da kunne finde den på netværket..


    Hmm jeg så ikke lige dette..


    hvis NASen er tilsluttet til switchen i stedet for routeren, så er det sandsynligt at de befinder sig på 2 seperate subnets.


    I hvert fald hvis vi antager at den trådløse router, er sat til at route trafikken.


    Normalt plejer man at sætte det op som: modem > router > switch, er der noget specielt behov for at switchen sidder hvor den er?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.