to grafikkort, men kun ét aktivt ad gangen?

  • hej!


    Jeg har et 4890HD i min nuværende computer, men jeg ved at den bruger rigtig meget strøm IDLE. Derfor vil jeg høre om det er muligt at købe et billigt grafikkort som bruger lidt strøm, installere det på bundkortet, og så skiftevis køre med det billige grafikkort (ved brug af ikke-grafikkrævende programmer) og mit 4890HD ved grafikkrævende programmer.


    Jeg håber at dette kan lade sig gøre, da det ellers vil være besværligt at skulle slukke computeren og skifte grafikkort hver gang man skal bruge computeren til det ene eller det andet.


    tak på forhånd ^^


    Mvh
    Mathias

  • nej, uanset om kortene så er i CF eller ej, så vil begge kort være "tændte" og bruge den strøm de skal have.


    Alle moderne grafikkort går i en slags strømspare-mode, hver gang der kun vises 2D grafik, typisk hvor enten x antal stream cores bliver slået fra, MHz og voltage sænkes, eller en kombi af begge dele. Når der vises 3D, så lukkes der op for alt, så kortet kan trække det hele bedst muligt.


    Kortets strømsparefunktion er stadig det bedste der kan tilbydes på den front.


    Anden løsning: at have en computer bygget til at bruge så lidt strøm(fx en lille laptop) som muligt sammen med den første, problemet er at det så kommer til at koste mere self., medmindre du har forbindelserne i orden på det punkt:D

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200