Drev virker ikke.

  • Hej allesammen :)


    - Nu er det sådan at min lillebror er begyndt at spille Age of Conan atter igen.


    Men igår aftes da han puttede disken i drevet for at installere spillet kom der ingenting frem. Vi ventede i lang tid, + sad og opdaterede "Denne computer" men nej, der kom intet frem.


    Det er faktisk lidt underligt. Der er nogle diske den gerne vil læse, men så er der nogle den ikke gider. Vi prøvede også at indsætte disken i min computer for at se om det var disken, men min computer læste disken fint.


    Mit spørgsmål er: Er der programmer eller lignende man kan downloade som kan læse de diske der er kommet i drevet, eller bliver han nødt til at købe et helt nyt drev? =)


    På forhånd tak :)




    Alexander C. Magnus

  • mulige forklaringer:


    1) disken er godt og grundigt ridset, for meget til at drevets fejlkorrektion kan afhjælpe problemet, eller der er en (Laaang) ridse der går parallelt med diskens kant (og derved har ødelagt en del datablokke på disken).


    2) Der er støv og/eller snavs på diskdrevets laser linse, det kan klares ved at få fat på en rense-cd


    3) Nogle drev af dårlig kvalitet kan på et tidspunkt pludselig nægte at læse fx. DVD'er, her hjælper kun et nyt drev


    uanset hvad, så kan dvd drev eller -brændere anskaffes for en rimelig billig penge i dag, men det hjælper ikke på en ridset skive ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Lidt som foxx er inde på så er det ikke alle drev der kan læse alle skiver. Jeg har en samsung writemaster og en lg super multi blue i min computer. så det er ekstremt sjældent jeg rammer noget jeg ikke kan læse.