Vandkøling - Passer delene sammen?

  • Hej tweakere


    Selvom jeg har haft vandkøling i et års tid, er jeg stadig lidt noob til det :$
    Så håber i kan hjælpe mig lidt her, og se på om jeg mangler noget, og om delene kan passe sammen.


    Here we go:


    Disse dele er dem jeg har i nu.


    Pumpe - XSPC X20 450
    Slange - PUR 10/8mm blød
    GFX Kølehoved - XSPC
    CPU Kølehoved - XSPC
    Radiator - HW-Labs Black ice


    Denne del skulle jeg gerne have smidt i:


    CPU Kølehoved - D-TEK Fuzion 3/8"


    Kan det funke sammen? skal der anden slange til, og hvad med spændebånd osv?


    Håber i kan hjælpe :9xo

  • Tror godt nok at den radiator er for lille til at køle både gfx og cpu, men lad os høre hvad de andre har at sige. Hvilket hardware drejer det sig præcist om?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagge
    Jeg har faktisk også en dual 2x120 mm radiator som skal på, men hvordan med slange-størrelse? :)
    Desuden er det en Q9550 Quad CPU, samt et 4870x2 Gfx der skal køles


    Slange størrelsen er fin nok, tror det er fint nok med 2x120 mm og 1 x120 mm, er nok gfx der kræver mest.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Lidt afhængig af hvordan du vil have det bygget op, så skal du sørge for at dit GFX bliver kølet før din CPU, da den generer en god del mere varme.
    4870x2 bliver fandens varm og har du plads til det i kabinettet var det måske en ide med et push/pull blæser arrangement med den dual radi inden loopet når din CPU, dog burde det ikke være et problem hvis du har en radi ala denne


    http://www.coolerkit.dk/hw_lab…_xflow___black-p-763.html


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Lidt afhængig af hvordan du vil have det bygget op, så skal du sørge for at dit GFX bliver kølet før din CPU, da den generer en god del mere varme.
    4870x2 bliver fandens varm og har du plads til det i kabinettet var det måske en ide med et push/pull blæser arrangement med den dual radi inden loopet når din CPU, dog burde det ikke være et problem hvis du har en radi ala denne


    http://www.coolerkit.dk/hw_lab…_xflow___black-p-763.html


    Mvh
    Sam


    Jeg overvejer også om man skulle købe en ny pumpe, og så køle CPU og GFX hver for sig, men ved ikk om det kan betale sig? men uanset hvad, er det heller ikke ligefrem den bedste pumpe jeg bruger p.t :P

  • Jeg tror måske din pumpe kunne blive et problem..


    Den er ikke videre kraftig, og du har 2 kølehoveder, og to radiatorer du skal igennem. Jeg ville ikke turde køre med det.
    Lige bortset fra pumpen er det meget fint, hvis du smække den anden 2X12cm radiator på ;)

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Intenso
    Jeg tror måske din pumpe kunne blive et problem..


    Den er ikke videre kraftig, og du har 2 kølehoveder, og to radiatorer du skal igennem. Jeg ville ikke turde køre med det.
    Lige bortset fra pumpen er det meget fint, hvis du smække den anden 2X12cm radiator på ;)




    hehe, ja den har allerede et problem bare med 1x120 radiator :-)
    Jeg har overvejet denne pumpe/Reservoir XSPC 750 Dual Bay men vil det mon gøre den store forskel?

  • Den har jeg selv. Den yder virkelig fint, men igen er løftehøjden ikke særlig stor. Mit loop består kun af én 3X12 radiator, med meget lav modstand og så er det kun CPUen der bliver kølet.
    Men med det setup, med 2 kølehoveder og 2 radiatorer, tror jeg måske ikke den helt er kraftig nok. Måske går det, men det er ikke optimalt.


    Hvad er din anden radiator for én?


    Jeg tror det bliver svært for dig at finde en pumpe indbygget i et reservoir, med kræfter nok og som er gode nok.
    Du kunne selvfølgelig købe sådan noget som denne her. Men dem har jeg også haft én af og syntes altid jeg havde luft i systemet.


    Hvis jeg stod i din situation tror jeg at jeg ville sigte efter denne her.


    Så selvfølgelig finde et reservoir du gider have.

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.

    Rettet en gang, sidst af Intenso ().

  • Forresten. Hvis du skal bruge dele til dit vandkøling, bortset fra pumpen (udsolgt) så tjek vcore.dk De har ophørsudsalg, og giver 50% rabat på ALT! :9xo

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.

  • Radiatoren kan findes HER under "Wärmetauscher" og så "HT Extern".
    Kan desværre ikke linke direkte til produktet 8o


    Mht. PUMPEN ser det ud til at være et fint valg, og heller ikke for dyrt :) og så evt sammen med DENNE ? er der andet jeg skal huske til det hvis jeg valgte at bestille det? har ikke før kørt med pumpe & reservoir seperat. Så hellere stille dumme spørgsmål end glemme noget..hehe

  • Nåh, det er sgu da ellers en in radiator du har dig der..


    Det reservoir du foreslår, er vel meget fint. Tror bare personligt jeg ville foretrække noget med plads til lidt mere vand i. Har kun haft bøvl med mindre reservoirs.. Syntes altid der kommer luft i systemet. Ved selvfølgelig ikke om det er tilfældet med det du har fundet der.


    Tror jeg ville købe det her i stedet for. Det koster det samme, du kan se hvor meget vand der er i uden at åbne og så syntes jeg det ser vold fedt ud ;)

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.

  • mht andet.
    Hvis du har fittings til de steder hvor der ikke følger nogle med og hvis de er af den rigtige størrelse, Så er der bare væske og slanger.

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.

  • Det er ellers et lækkert Reservoir. Det kunne være at jeg skulle høre hvornår de får det på lager igen, kan nemlig ikk rigtig finde det andre steder.


    Nu ved jeg så ikk om det bliver et problem nu hvor jeg skal have DENNE på.
    der står nemlig 3/8" slange, og har 10/8 fittings og slange!


    kan det gå sammen, eller skal jeg bare skifte fittings ud med 3/8" ?


    Ret mig endelig hvis jeg er helt gal på den :-)

  • Ja, det var da egentlig lidt ærgeligt den ikke var på lager. Hvad med den her i stedet for? Den er os en 50'er billigere :)


    "ja flot.. den er heller ik på lager"

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.

    Rettet en gang, sidst af Intenso ().