auto dic. af hd svigter

  • Hej
    Er ved at prøve at finde ud af hvad min pc fejler, i påsken begynde den med at ikke kunne se mine disk under boot efter lidt roden med kabler kørte den igen, nu har kørt i over 14dage uden problemer, kørte også med den i formiddags uden der var noget, men her over middag var den gal igen den hang under autodetekt af sata disk men den kom videre men hd lampe lyste konstant, byttede lidt rundt på de to sata kabler på bundkort så kørte den igen, har prøve 4stk andre kabler, så er kommet frem til at det nok ikke er dem men enten HD eller MB men hvordan jeg lige finder ud af det ved jeg ikke helt... nogen der har et hint

    ASUS P5Q se
    Intel Core 2 Duo E8400
    Asus ati 4870 512mb
    4gb Corsair XMS2 1066mzh
    Disk Seagate 500gb
    Logitech G15 + Logitech G5 mus
    Asus ws222 22" lcd

    Rettet en gang, sidst af Fnugi2003 ().

  • Gå ind på hd producentens website og hent et scanningsprogram, som kan fortælle dig om det er hd som det er galt med.


    Umiddelbart vil jeg tro at det er din hd som er ved at stå af.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Snakker du WD og du vil have det bedste så er det black caviar som du skal have fat i, kører/virker som deres serie til servere, hverken mere eller mindre.


    Samsung er rigtig gode osse, F1 serien har rigtig mange tilhængere men ellers F3, skulle være bedre, jeg har dog lige brændt 1 af i raid 0, men det skal ikke ændre ved at det er simpelthen de bedste, så er det sagt.
    Vil du have endnu bedre så snakker vi raptor eller SSD.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.