Hacked mail og steam!

• Hey Tweak!

Min Mail og steam er blevet hacked! :(
    Og da jeg ikke kan huske mit "hemmelige spørgsmål", Kan jeg ikke gøre noget som helst vel?
    Og kan jeg evt gøre noget for at beskytte min facebook osv? Mener at hvis jeg skifter password, vil det nye blive sent til min mail (og manden som har hacked den). Eller hvordan er det med det?

Mvh Zeph^

• med mail kommer det an på hvilken udbyder du bruger, men med steam kan du evt. prøve at ringe til deres hotline. Derfra går det sådan set ud på at du overbeviser dem om at du er den rigtige person ud fra adresse osv.

Crackeren (ikke hacker) har højest sandsynligt mishandlet steam's password recovery ved at spoofe deres mailserver og derved omdirigere mailen til sin egen inbox, efter han har fået fat på din profil, har han muligvis brugt samme password til at skaffe sig adgang til din mail?

alternativet er at han har cracked passwordet til din mail og har fundet en bette mail fra steam...

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

Rettet en gang, sidst af Foxx ().

• Du har helt ret for min mail password og steam password er det samme (eller skulle man sige var?). Har ændret koden på facebook, så må jeg håbe på det bedste. Må prøve og give steam et kald da min bruger ikke ligefrem har været billig.

Oprindeligt indlæg af Zeph^
    Du har helt ret for min mail password og steam password er det samme (eller skulle man sige var?). Har ændret koden på facebook, så må jeg håbe på det bedste. Må prøve og give steam et kald da min bruger ikke ligefrem har været billig.

Du kan bevise at det er din konto, ved at kunne opgive de fire første eller sidste cifre i dit dankortnummer. Så du står godt :)

Oprindeligt indlæg af Zeph^
    Du har helt ret for min mail password og steam password er det samme (eller skulle man sige var?). Har ændret koden på facebook, så må jeg håbe på det bedste. Må prøve og give steam et kald da min bruger ikke ligefrem har været billig.

har man først læst Kevin Mitnicks bøger, så kan man gennemskue enhver lille lam script-kiddie på lang afstand ;)

• Apropos Kevin Mitnick, er der nogen af dem du særdeles kan foreslog at man læser? Løber snart tør for læsestof herhjemme :roller:

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Apropos Kevin Mitnick, er der nogen af dem du særdeles kan foreslog at man læser? Løber snart tør for læsestof herhjemme :roller:

The art of intrusion og The art of deception er dem jeg har. The art of deception kommer ind på social engineering (det at narre værdifuld information ud af folk, fx. passwords, kontonr. osv), samt at beskytte sig imod det.

The art of intrusion indeholder bl.a. historier fra flere hackere, samt info om hvad de går efter og hvordan de arbejder og tænker, således at man kan beskytte sig imod dem.

• Lyder godt. Har hørt at vi får en del om hacking af programmer og hjemmenetværk senere på vores hovedforløb, så det skader ikke at læse op på forhånd om metoder og scenen i sig selv. :cheers:

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |